16 Maj

 
Denna Torsdag mitt i maj har försvunnit precis som alla andra dagar detta året. Kan det vara så när man inte har något specifikt att länga till. Kanske borde man sluta längta och göra som dom lärde säger, fånga dagen och leva i nuet. Jag tror jag är för mycket drömmare för det tyvärr. Jag lever för imorgon och har svårt att hitta plats i nuet.
 
Idag hade vi handledning i skolan. Värdelöst. Träffade min vän Sushmita i skolan, då blev jag glad. Hon jobbar på förlossningen så vi pratade lite om det och lite sånt. Min apl känns redan som ett avlägset minne så att träffa någon ur den världen igen kändes nästan magiskt. Det känns dock konstigt att hon fortfarande knatar omkring i dom vita korridorerna, som om platsen slutade existera när jag lämnade den. Inte för att jag var ovärderliga på det sättet snarare som om vi allihopa var placerade där just under den korta tidsperioden. Nåja.
 
IKEA. Köpte en ny spegel och ytterliga en lila pompom till barnens rum. Sedan hämtade vi Viktors körkort. Har även hunnit sola en sväng idag, vet inte m det gav resultat eller inte mer än som medicin för själen.

Resten av kvällen vigs åt att röja i kriget som råder här hemma. Till helgen väntar vi besök och då kan det inte se ut hur som helst även om bra aldrig är på kartan så är bättre i alla fall ett bättre alternativ .
 
 
Kommentera inlägget här: