13 Maj

 
Min praktik är slut. Efter snart 4 omtumlande veckor med ett fantastiskt äventyr jag alltid kommer bära med mig. Det känns vemodigt och skönt på samma gång. Vemodigt för att jag inte längre hör till och varje dag få vara en del av människorns största ögonblick. Skönt för att jag är helt slutkörd efter att jobbat heltid i en månad nu. Skönt för att man under varje arbetspass utmanas till max med tusen nya intryck att bearbeta.
 
Ni som följer mig på instagram har såklart redan förstått vilket rus jag varit i (och är i fortfarande) det är så häftigt att få vara med om när ett litet barn kommer till världen. I början kände jag inte att jag kunde hantera situationen och jag chockades av min egen reaktion. Gång på gång. Nu känner jag mig mer stabil även om det fortfarande är mycket spännande. Den ena dagen är inte den andra  lik och ny kunskap möter mig hela tiden. Även om jag inte skulle bli barnmorska eller någonsin komma tillbaka och arbeta inom förlossningsvården så kommer jag aldrig glömma denna tiden. Alla fantastiska upplevelser. Alla fantastiska nya människor jag mött.
 
Idag lämnade vi allt vad praktik heter såhär första dagen tillbaka i skolan redovisade vi våra apl uppgifter muntligt. Plågsamt såklart, men vi är en liten grupp så man överlever i alla fall. Känndes roligt att träffa allihopa igen. Skolan har liksom varit som ett avlägset minne som surrar i bakhuvudet när man har varit uppslukad av den helt nya världen som praktiken gett. Roligt att höra hur alla andra hade haft och att tillsammans blick framåt och fortsätta varandra mot mål. Bara några veckor kvar innan sommaren börjar och jag börjar läsa på distans och återigen sportar bruket. 
 
Förövrigt så flyter livet på ganska bra. Eller kanske för bra. Viktor har fått körkort bara en sådan sak har drastisk förändrat vårt liv. Vi är friska och vänta några dagar framför oss att spendera tillsammans innan vi ska behöva sakna varandra hela sommaren. Nåja, av den goda anledningen förståss att vi ska få vara 6 veckor i Chile till vintern som är den absoluta anledningen att jag arbetar på fabriken igen och ingen annanstans.
 
Denna veckan väntas skola för min del. På Torsdag ska jag på Hälsokontroll inför sommarjobbet som drar igång redan den 29'e som förövrigt är samma dag som Oskar Linnros släpper sin nya skiva. På måndag åker jag med klassen till Göteborg för studiebesök och fika på Ronald McDonalds barnfond. Förövrigt dit vinden bär mig, oss.
 
FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM jenniemj
Kommentera inlägget här: