Sommar

 
Min ledighet har varit till bredden fylld. Jag försöker suga in dom sista minuterna i kroppen och göra mig mentalt redo för en ny period, 7 dagar. Det ska nog gå bra och jag kan lova att sommaren kommer springa ifrån mig.
 
Vi har målat altanen. Tvättat, städat, skrubbat. Flickorna har badat och har varit som små russin hela dagarna. Precis som det sig bör när sommaren äntligen har kommit till vår del av världen. Äntligen räcker inte ens till för att beskriva.
 
På Onsdag har Melanie sin allra första skolavslutning, hon gör sista dagen i förskoleklassen och sedan väntas sommarlov följt utav av hon börjat i ettan. En liten ettagluttare. Min lilla flicka. Skolavslutningen tar vid i klassrummet och sedan marscherar F-3 till kyrkan där avslutningen hålls. Barnen sjunger och sedan springer man ut till toner utav Den blomstertid nu kommer.
 
När jag var barn hade vi våra avslutningar i gymnastiksalen. Vår skola var något större än skolan i vår lilla by. Jag minns alla sånger, alla uppträdanden och den pirrande känslan i kroppen av att snart är det sommarlov. Mina barn går tillräckligt på dagis och skola resten av året så dom ska få vara hemma alla veckorna, med sena kvällar och sovmorgnar varje dag. Bada, fixa, sola, fiska, grilla, äventyr och bara vara tillsammans. Mina fina barn och jag.
 
Emma:

Jag berättade för Rikke idag om våran avslutning där vi spelade ukelele, hur bra vi var och hur kul vi hade haft när vi lärde oss spela under året. Det är nog den skolavslutning jag minns bäst, utöver 9an och studenten. Vi var förövrigt i VÄsterlanda kyrka på avslutningen i första klass men sen tyckte de att det var för stötande och vara i en kyrka när inte alla hade den tron.

Anonym:

Hej! Har följt dig sen Melanie låg i magen och tyckt att de varit så spännande att läsa om er. Ni verkar vara äkta o fina människor och känner själv igen mig många ggr.
Har bara en liten undra om ni gifte er eller ej? Har isåfall missat den biten. Kram till er

Kommentera inlägget här: