Idag

 
Min lilla Nayeli börjar bli stor. För någon vecka sedan skrotade vi vällingen som nu mera är ett avslutat kapitel. Nu är nästa steg i att bli stor tjej påbörjat. Att sluta med blöja. Idag sportar vi dag 3 med bara en olycka. Nayeli går till pottan själv och är jätte stolt. Imorgon ska vi åka och köpa nya trosor. Skulle vara så bra om hon kunde sluta nu i samband med sommarlov och att hon är helt fri även på natten till dagis börjar i augusti igen. Melanie var ett helt år äldre när hon slutade men jag känner mig hoppfull. 
 
Förövrigt så är jag så stolt över mina växter. Allt växer och frodas. Speciellt stolt är jag över potatisen som man nästan kan se hur den växer. Myntan växer som ogräs. Tomatplantorna har börjat blomma och gurkan behöver nya spaljéer som den kan växa på. Nästa år vill jag ha jordgubbar och en vertical garden i uterummet. Dessutom ett helt land med mycket potatis som då ska vara redo att skörda till midsommar.
 
Idag har vi även beställt en ny soffa till uteplatsen. Det blev en variant som vi byggt ihop själv i rotting. Så nu hoppas jag att vi får den nästa vecka. Innan dess behöver vi få ordning i den inglasade delen utav altanen. Ska köpa ny matta att lägga. Den vi har nu är röd/brun:ish och jag vill ha en svart. Åh vad fint det kommer bli när allt är på plats. Dessutom så köpte vi inget bord utan ska toppa med det vackra brickbordet ifrån Tine K. Man får passa att spendera när vi för en gång skull båda tjänar bra. Att ha ett hus med renovering och inredning som man vill är ingen billig historia. Samtidigt vill man inte snåla. det är ju ändå här vi alltid ska bo.
 
 
Emma:

Mynta is the shit. Vaxer utan att man gor natt at saken. Plantera den bara inte i tradgarden, den kommer ta over hela rabatten.

Kommentera inlägget här: