16 Juni

Vädret är lite mulet här i byn idag. Man får liksom ingen lust att gå ut och fortsätta med projekt trädgård. Jag måste fortfarande olja in altanen en gång till. Hur skönt hade det inte vart att bara få det gjort. Varför är latmasken försett med så stark vilja?
 
Förövrigt är jag helt mör. Två nattskift gör hela kroppen mjuk och mör, tre är knäckande. I natt gör jag mitt sista sedan vandrar jag ut ur drömfabriken med ett brett flin i ansikte och välkomnar ledighet tills på fredag. Att jobba förmiddag över midsommar är grymt. Sjuka pengar och man kan ändå fira med barnen. Perfekt.
 
Jag har dessutom planerat min höst. Schemat inför hösten ligger redan uppe vilket har gjort att jag har hunnit med att lägga in mig tillgänglig för jobb på Lindkullen. Tillbaka till mina gamlingar igen. Jag hoppas på många arbetstillfällen och mycket fickpengar till Chile. Det kommer bli så mycket dyrare denna gången, men med lite extra slit och släp så.
 
Viktor jobbar sin sista förmiddag idag och ska köpa med sig pizza, ifrån bästa pizzerian - Bens, på vägen hem. Han gör dessutom sin sista period innan han går på semester. Så härligt. Vi har dock bara 5 dagar ledig tillsammans och dom hoppas vi kunna spendera i Stockholm. Den 2 Juli spelar dessutom Oskar Linnros på Skansen så där vill jag vara. 
 
I natt ska jag lyssna klart på Änglar och Demoner. Da Vinci Koden ligger sedan redan och väntar . .
Emma:

Och fickpengar här också! Glöm inte bort att du ska komma hit snart :)

Kommentera inlägget här: