11 Juni

 
Jösses vilken dag på drömfabriken. Haveri på min maskin och absolut ingenting att sysselsätta sig med under våra 8 timmar. Jag trodde ärligt talat inte att dagen någonsin skulle ta slut. Mellan 11.13 - 11.16 kollade jag säker på klockan 20 ggr. Nåja ordningen är förhoppningsvis återställd imorgon igen och vi kan starta upp och äntligen återgå till vardagstugg.
 
Eftermiddagen bjöd på Uddevalla och IKEA. Insåg att jag redan under den stackars lilla månaden som IKEA funnits här intill oss att jag varit där 4 ggr. Hurm . . Vi skulle hur som kika på nya utemöbler. Det blev ingenting i vanlig ordning. IKEA är rent utsagt brutalt dåliga när det kommer till utemöbler. Vi vill ha ett bord i svart, underhållsfritt som inte är i plast och helst inte rotting. Gärna plats för minst 8 personer då vi ofta är många som äter tillsammans. Med iläggsskiva är alltså att föredra. Får gärna vara kryssben dessutom. Finns det här bordet ens?
 
Viktor köpte sig nya fotbollsskor idag för en smärre förmögenhet och är just nu i skrivande stund på Åsevi och provar dom. Han blev nog lite sporrad när Melanie kom hem och berättade att hennes kompisar tycker ser ut som Zlatan. Antar att det är det hans utländska utseende och det faktum att dom båda har långt hår i tofs men ungefär där slutar likheterna också.
 
Nu återstår att fixa kläder och allt som tänkas kan behövas inför morgondagens bravader när min lilla Melanie ska ha sin allra första avslutning. Först ett avsnitt Modern Family . .
Kommentera inlägget här: