3 Januari

 
 
 
Så snart Viktor är redo ska vi åka iväg mot Sjuntorp och simma en liten stund med ungarna. Hoppas att det är lika lugnt idag men risken är väl ganska liten när det är jullov och sånt fortfarande. Kommer bli skönt, 34 grader i vattnet och sedan bubbelpool är som medicin mot kropp och själ.
 
På tal om aktiviteter så fick jag äntligen beställt skridskor till oss igår. Jag har letat som en dåre efter skridskor till Nayeli och har inte velat välja sådan skenor som man knäpper på skorna. Egentligen är hon nog för liten för att åka skridskor men man brukar inte få vara på isen alls utan skridskor och då vi blir svårt att komma iväg. Blev ett par helgjutna i storlek 24 till slut. Vi får ses hur det går, hon har storlek 22 i vanliga fall men mindre finns liksom inte. Så nu behövs bara varsin hjälm är flickorna och sedan kan bli åka.
 
Jag älskade verkligen att åka skridskor när jag var liten. På den tiden spolade man fotbollsplanen på skolan och alla barn var där och åkte hela dagarna. Vi var där och ömsom lekte, ömsom åkte skridskor. Även på skoltid blev det skridskoåkning. Fast vi åkte skridskor över allt. Jag och Emma åkte på pölar och vart vi än kunde komma åt. Det spelade liksom inte så stor roll. Vi hade inga hämningar för vad som kunde vara farligt heller utan vi snörade liksom bara på oss skridskorna utan eftertanke. Nu gick det ju alltid bra som tur. Men jösses vad jag saknar att åka skridskor, har säkert inte åkt på 10 år i alla fall. Så det kommer bli toppen roligt. Jag hoppas att Melanie tycker det också. Hon brukar inte tycka det är så roligt med "svåra" saker då hon helt saknar tålamod till att lära sig om hon inte behärskar det direkt. Så det kan gå lite hur som. .
 
Nej nu verkar Viktor vara klar så nu bär det . 
Later . .
 
 
Kommentera inlägget här: