13.01.18

 
Idag blev det ingen skola heller. Sjukdomar och tandvärk tycks vara melodin i visan detta året. Otroligt att jag inte kört ihjäl mig på det också med tanke på hur fumlig jag lyckats vara. Senast i raden var att spilla kokande vatten över vänsterfoten. Strumpan tog det värsta som tur var i alla fall. Men lite så har det varit, varje dag.
 
Det är Nayeli som inte är riktigt kry. Hon har varit förkyld nu ett tag och det håller äntligen på att bryta ut. Hon hostar och rosslar stackarn och jag har haft lite feber igår kväll och nu i morse. Viktor hade lektion idag så lotten föll på mig att vara hemma med vår lilla fröken. Efter Viktor slutat åkte förbi Espresso House och Maxi på vägen hem fikade och handlade lite mat och en present till vår lilla sjukling. Pet Shop såklart, hon älskar dom där onödigt dyra små figurerna. Det är egentligen Melanies men hon kunde inte vart mindre intresserad.
 
Tänkt slänga ihop lite middag. Det blir chorizo av bästa sort med ris till Viktor, brysselkål till mig. Barnen äter vanlig korv. Diska lite på det och sedan bio med Emma och Kristina hela vägen till Lilla Edet. Les Miserables ska det bli.
 
Kommentera inlägget här: