13.01.16

 
Idag har jag vart på introduktion om Psykiatrikursen som jag kommer att läsa dom kommande 8 veckorna. Det känns trögt och bygger mycket mer på finstilt och lagar än vad jag hade hoppats på. För mig känns det mer som nödvändigt ont och jag saknar verkligen intresse för att läsa om hela denna uppskov av lagar som gäller inom sjukvården. Dessutom så bygger det i många fall på individuell tolkning vilket betyder att man måste vara ganska så väl insatt för att veta skillnader och med det hur det ska tillämpas för en fungerande verksamhet. Jag är redan trött. Men det lossnar säkert också när man väl kommer in i rätt tankebanor.
 
Imorgon gör jag min första och veckans ända heldag. Tror mest dock att VO skulle gå igenom en kommande uppgift. Jag har redan halkat efter och hoppas kunna sätta igång med skolarbetet snaraste. Jag har haft så lite energi den sista tiden. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Dålig sömn, uteblivna rutiner och dålig mat?
 
Förövrigt så ska det bli lite lunch här hemma och sedan lite gym. Jag hoppas på att vi får lämna in bilen idag, även om det har varit guld att låna mammas så saknar jag min egna skrothög. Ikväll kalas dessutom och läxa tills imorgon på det. Jag kan ju glömma How I met your mother för jag har redan tejpat upp ögonlocken och klockan är inte ens 13 ännu. Kommer bli en lång dag och mycket kaffe med med.
Kommentera inlägget här: