13.02.05

Idag var det bara skola på eftermiddagen. Vård och Omsorg och vi började arbeta med våra redovisningar. Min grupp hade venösa provtagningar, alltså stick i armen med nål för att få ut blod ut venen till diverse prov. Det var jätte kul att få prova och så grym man kände sig när man faktiskt lyckades få ut blod. Behövs dock massa övning innan man ens vågar börja fundera kring att göra det på riktigt. Steg ett är ju som tur är i låtsas armar.
 
Sedan har jag fått mina första arbetstider, på mitt jobb. Mitt egna jobb som jag har sökt och ordnat helt själv inom den branschen som jag faktiskt utbildar mig. Känns så jävla häftigt och det kommer inte bara att ge oss extra pengar utan även massa erfarenhet till mig. Detta ger oss dessutom verkligen en ärlig chans att kunna åka till Chile i slutet på året när jag är klar undersköterska.
 
Imorgon inleder jag skoldagen med en föreläsning om Palliativ vård i aulan. Palliativ är mer eller mindre vård i livets slutskede. Så det ska bli väldigt intressant. Fick möjligheten att gå med på en sådan kurs under min praktik men tyvärr så var jag tvungen att vabba den dagen som kursen skulle vara. Så jag är lite extra glad och föreläsningar är för det mesta alltid intressant.
 
Ikväll blir det att skruva ihop resten utav möblerna. Kanske tvätta en tvätt eller två. Tvätta barnen och få ordning på deras rum så att man kan stoppa in dom i sina sängar redan ikväll. Jag ska göra ett försök i alla fall. Kanske några minuters plugg på det . .
Emma:

Vart är det du fått jobb? Låter som vi har typ samma vardag nu :P

Och du borde komma hit och gå på FOB med mig ;)

Svar: Jag är nu mera timanställd på Lindkullen på demens avdelningen.Så jag kommer att jobba extra mer eller mindre när det behövs. Planen är väl ungefär 2 ggr i veckan i alla fall men det lär ju kunna variera där efter.
Jennie Johansson

Kommentera inlägget här: