13.02.03

Söndagen är snart slut och Viktor kommer med det hem om cirka 40 minuter. Stackarn åkte hemifrån redan vid 05 i morse. Dubbelskift är så jäkla trist. Men ibland går det också antar jag. Så länge dom är få.
 
Barnen och jag har bara degat hela helgen. Speciellt idag. Köpte sådana där jätte pärlor i tron om att Nayeli också skulle pärla. Hon kunde inte vara mindre intresserad. Melanie däremot har pärlat som bara den i flera timmar  och jag har strukit sedan. Så det gick väl hem ändå även om det inte var den vägen som vart tänkt.
 
Mormor och Morfar var här och fikade på kvällen så där gick tiden fort. Sedan dusch och fix med barnen innan den nya veckan drar igång imorgon med dagis och fritids. 
 
Jag har hemma plugg imorgon och Viktor är ledig så det blir IKEA för vår del. Ska köpa en ny säng till barnen, en byrå och en byrå till oss. Vi saknar helt förvarings möjligheter då vi rev ut alla garderober när vi flyttade in. Så det kommer verkligen kännas skönt att han någonstans att stuva in alla kläder i igen som ligger överallt.
 
Ska fortsätta kolla på lite How I met your mother och invänta Viktor. Han är nog rätt seg skulle jag tro så det blir nog en tidig kväll ikväll . .
 
 
Vad tycker ni.
Våningssäng eller inte? För och nackdelar?
 
Emma:

Fördelar: Mer golvyta, bra till både lek och förvaringsmöjligheter samt att om någon sover över finns det absolut plats för madrass eller liknande på golvet (ej gummibåt ;))
Nackdelar: Bråkar om vem som ska sova vart, de tröttnar på den, möjlighetern att barnet ovanpå ramlar/halkar om hon vaknar på natten och ska klättra ner. Jobbigt att bädda överslafen.

Lina:

Det är ett rent helvete och försöka bädda överslafen, speciellt om man som jag är kort i rocken.

Kommentera inlägget här: