9 April

Idag var det dags att knata tillbaka till skolan. Jag hade längtat . Längtan utbyttes dock ganska snart med nervositet då vi inledde lektionen med vår muntliga redovisning. Jag tog ordet vilket jag fick beröm för sedan på det enskilda samtalet som vi hade nu innan vi går ut i praktik nästa vecka. Hon tycker jag ligger bra till och fortsätter jag i samma anda så kan jag nå ett högt betyg. Det känns bra. Det märks när man trivs.
 
Sedan stämde vi av lite inför APL (praktiken) uppgiften. Jag ska skriva mitt arbete om Navelsträngs prov och K-vitamin injektion. Jag hade hoppats på att få mitt schema på posten idag men dessvärre blir det först imorgon.
Men det tycks ju luta åt tidiga morgnar och sena kvällar. Börja blir nervös men fortfarande helt lyriks över vad som komma skall. Jag vet att det kommer bli ett äventyr oavsett omständigheter.
 
Bilen rullar igen som sagt och imorgon bär det av mot jobbet igen. Först skola fram till 11.30 och sedan vankas det jobb 14.00 - 21.30 . Det är med andra ord jag som bli kvar längst. Men den där sista stunden är nästan lite mysig när man kan få och fixa och dona lite i lugn och ro innan nattpersonalen går på sitt pass. Skönt med alla dagar man kan få nu. Har ju en del pengar som behöver stoppas undan om jag ska trampa både Nord och Sydamerikans mark senare i år.
 
Nix nu ska jag nätshoppa. Både jacka och skor behövs. . .
emelie miche:

heja dig jennie! du är så himla duktig och jag blir alltid så imponerad av att du inte ger upp utan kämpar kämpar och dessutom når så bra betyg. DU ÄR DUKTIG!!!

Svar: Tack Emelie vad du är snäll, som vanligt och allt det där <3 Men visst är det skönt att äntligen ha hitta någonting som man känner sig bra på. Jag har alltid varit den dumma, nu är jag den smarta. Det är skön omväxling :)
Jennie Johansson

Kommentera inlägget här: