mycket nu . .

Den som trodde att vi skulle börja avsluta lite lätt i kurserna nu när det mer eller mindre bara är praktik kvar denna terminen misstog sig. Jag har en rad saker jag måste göra innan dess. Jag blir trött bara jag tänker på det och vet inte hur jag ska hitta varken motivation eller tiden. För inte nog med allt så ska man faktiskt samtidigt delta i skolan och gå på lektioner, ta hand om två barn och umgås med sambo, sköta hushåll och övrigt.  Finns det någon ledighet inplanerad på schemat eller är det meningen att man bara ska sitta ner och spy upp en åsikt om allt och inget, skriva ner det och sedan bedömas dagarna i ände. Nåja, det ska väl sluta gott också . .
  • Vård & Omsorgsarbete : Komplettering : Integritet
  • Vård & Omsorgsarbete : Valfritt ämne inom vård & omsorg syfte mot historisk utveckling
  • Medicin - Matspjälningsorganen (frågor)
  • Samhälle - Essä (minst 1000 ord) , ta ställning i ämnet, argumentera.
  • Psykologi - Uppgift B om inlärningsmetoder
  • Samhälle - Prov om Politik.
Som om det inte var jobbigt nog ska det även vara utförligt och nyanserat om man siktar mot ett högre betyg än E. Dessutom så vet jag inte hur man skriver en essä så där är väl första stoppet att lära sig det. Sedan är det väl bara att börja och hoppas på det bästa. Men vart ska man börja?
 
 Okej. Jag har gjort en bit på vägen. Dock har det tillkommit en ny grej. Så landar nästan lika. Men jag har börjat med den andra vård och omsorgsarbetes uppgiften och är snart klar där . .. jösses vad skönt med lite praktik.
Pernilla:

Men vad det gäller hushållet så har du ju iaf Viktor till hjälp, du får flirta extra med honom så han hjälper till extra mycket nu när du har det stressigt och tungt :)

Lycka till iaf :)

Jennie:

hej. jo då han hjälper allt till minst lika mycket, men han jobbar ju heltid också så . .

Emma:

En essä är en uppsats så du vet allt hur en sådan skrivs.. Typ samma som den du ska skriva i psykologin.

jennie:

emma. jo jag vet att det är en uppsatts såklart. men jag vet inte hur jag ska lägga upp det. i psykologin skrev vi en rapport.

Emma:

Hur skrev ni en rapport om inlärningsteorier? Eftersom ni ska skriva samhällsgrejen som en argumenterande text så kör på upplägget inledning med vad du argumenterar för/emot, 3-4 paragrafer där du försöker övertyga, avslutning där du knyter ihop med inledningen.

Kommentera inlägget här: