11.15

 
Om ni någon gång bläddrar ner i min blogg så kan ni se att jag nu har gjort alla mina uppgifter som legat bakom och släpat. Idag gjorde jag klart psykologi uppgiften och även arbetet i vårt och omsorg, jag valde att skriva om barnmorskans historia Från Jordemor till Barnmorska. Skönt att den biten är avklarad nu i alla fall. Fast förstås när gamla arbeten blir klara tillkommer nya. Praktik uppgiften vi fått är dock ingen matig historia och ligger ett par veckor framåt i tiden. Det handlar mer eller mindre om att skriva logg-bok varje och sedan sammanställa detta. Det är min starka sida, reflektioner.
 
Det finns dock fortfarande en liten tagg kvar i rosen och det är samhällsprovet som kommer vara imorgon. Jag känner mig inte riktigt kry och har haft fruktansvärd huvudvärk hela dagen men det vore så synd att missa provet sedan har vi även blivit lovade ett preliminärt betygsbesked i psykologi imorgon. Det skulle man säkert kunna lösa via mail om det skulle behövas göra en komplettering ifall man inte känner sig nöjd. Jag är orolig där då jag siktar mot ett B i psykologi, mitt senaste arbete om Autism ligger nog tyvärr inte på den nivån. Men hey, då får jag nått att pyssla med under praktiken, haha. Sedan har jag spanska prov nästa onsdag så man ska inte tro att det blir lugna gatan bara för att man går på praktik.
 
Nu ska jag återgå till mina studier och se om jag kan lindra huvudvärken med "politikens grunder" . . .
 
Kommentera inlägget här: