11.13

 
Började samla lite fakta till min essä som ska handla om ifall det finns islamofobi i det svenska samhället idag. Tur att Viktor har koll och kan komma med lite tips om vad man kan söka på. Jag är nollad just nu och behöver sparkas igång för att komma in på de rätta tanke banorna. Lyckades även skriva några rader till om arbetet i Vård och Omsorg, där skriver jag om barnmorskans historiska utveckling ifrån jordemor till barnmorska. Mycket intressant måste jag säga. Men tyvärr är det inte läge att slukas upp i någonting med så mycket på halsen.
 
Skönt med lite sovmorgon. Inte för att det blir mycket till sova men att inte behöva stressa iväg. Lämna barnen på dagis, hem och göra sig i ordning och sedan i full fart till skolan. Folk har blivit utbrända för mindre. Nåja, det är denna veckan sedan vankas praktik och då ska man väl hålla sig här i byn i alla fall.
 
Ska i alla fall ändå lite tidigare till skolan. Börjar egentligen vid 10.10 idag men vi skulle få vår APL-uppgift vid 09.45 så det blir till att åka lite tidigare. Jag hade mycket hellre stannat hemma idag och gjort nyttigheter. Men det är tyvärr inte riktigt läge för det idag så det är bara att bita i det sura äpplet och bege sig.
 
Förövrigt så längtar jag tills i kväll, i natt. Kan inte tro hur fort tiden har gått sedan den senaste filmen. Då visste jag knappt hur jag skulle klara mig till part 2 och innan jag han blinka så har den premiär. Nattbio blir cool såhär inför den sista delen. Jag tror det kommer vara jätte bra. Finns många moment ur boken som jag är väldigt nyfiken på. Sedan har jag hört rykten om att slutet är ändrat och inte är det samma som i boken? The Twilight Saga - Breaking Dawn part 2, måtte denna dagen gå fort . .
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: