2012 - Året som gick

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började utbilda mig till undersköterska, reste till spanien . .

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
England (London) och Spanien (Gran Canaria, Playa de Ingles)

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Resa till Chile.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Vecakan 25 September - 2 Oktober, Gran Canaria.

8. Vad var din största framgång 2012?
Mina betyg.

9. Största misstaget?
Inget.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har haft mycket ledvärk främst i handleder men även benhinneinflammation.

11. Bästa köpet?
Min Hunter gummistövlar.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Säkerligen kaffe, parkering och främst bensin.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
All min personliga utveckling. Mina fina barn som förgyller hela min tillvaro.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Håkan Hellström - Jag hatar att jag älskar dig

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tiden har varit så knapp, övrig tid har inte existerat.

18. Var tillbringade du julen?
Hemma i vårt hus.

19. Blev du kär i år?
Jag håller fortfarande ihop med Viktor.

20. Hur många one night stands?
Inga.

21. Favoritprogram på TV?
Äkta Människor

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ja. Hur människan placerar sig överst i näringskedjan.

23. Bästa boken du läste i år?
Zlatan - Jag är Zlantan.

24. Största musikaliska upptäckten?
Ingen ny upptäckt precis men mycket Johnny Cash.

25. Något du önskade dig och fick?
En karta som peka åt rärr håll!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ett nytt kök.

27. Årets bästa film?
Breaking Dawn part 2, Total Recall. Snabba Cash 2

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Första kalaset hemma i huset.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkerligen.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Svart och lagom löst över magen.

31. Vad fick dig att må bra?
Min familj. Kicken av bra betyg.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Joel Kinnaman

33. De bästa nya människorna du träffade?
Mina vänner i LC70

34. Planer inför 2012?
Träna och gå ner i vikt. Sluta äta kött (?). Skriva en bok. Fortsatt höga betyg. Färdigutbildat undersköterska. Flyga till Chile med mina familj och renovera köket och huset.
Kristina:

Sluta äta kött? Why? Någon speciell anledning?

Svar: Ja. jag kan inte sympatisera med hur människan tar sig rätt att döda djur. I alla fall inte på det viset som man gör. Föder upp bara för mat. Den onödiga jakten och hur man finner nöje i det. Bara döda för dödandets skull, kort och gott. Argumentet att det är naturligt håller inte längre. För det är inte naturligt inte så som vi gör det i alla fall. Och genom att äta kött så gör det mig till en hycklare och då indirekt sympatiserar jag med det.
Jennie Johansson

Kommentera inlägget här: