00.04

 
När barnen somnat loggade vi in på tv4play och startade kvällens Jul med Ernst. Det är väl inte precis någon hemlighet att Ernst är min idol så att kika även denna gången är självklart givet.
 
Idag slog det mig varför jag är så förtjust i denne man. Han har inte alltid dom bästa idéerna men han brinner för det han gör. Man ser och hör det på hela honom, han älskar sitt jobb. Han brinner verkligen för dom där små ljuskopparna som han har högt och lågt i allt och inget. Men det spelar liksom ingen roll om det blir för mycket ibland. För han skänker hela tiden hopp. Det är så man ska leva sitt liv, för arbeta måste man och man har bara ett liv, ska man verkligen då spendera all denna oändliga tid med att göra någonting som äter upp en, inifrån och ut?

Jag vet att det låter enkelt. Men det är det givetvis inte och visst måste man kanske gå till ett arbete som inte är allt det är man drömmer om. Ett arbete som man längtat bort ifrån. Men så länge man inte slutar drömma och så länge man inte bara finner sig i det så är det okej. Det finns alltid en annan sida och någon gång kommer möjligheten att ges att vika av mot nya mål och då gäller det att vara beredd och våga ta den chansen.
 
Julen smyger sig allt närmre och imorgon gör både jag och barnen sista dagen innan vi går på jullov för tre välförtjänta veckors semester. Först den 10 januari bär det av tillbaka till verkligheten igen och det kommer vara så härligt att bara få vara med varandra ett tag utan måsten. Vi har hungrat så mycket efter varandra den senaste tiden och jag slår vad om att när vi är där i januari så kommer vi vara så trötta på varandra att det nästan kommer vara skönt att slippa varandra igen. Precis så som det ska vara. . . haha . .
 
 
Kommentera inlägget här: