Amning


Mina två flickor ligger här bredvid mig och sover så gott. Det är alldeles tyst hemma. Viktor är i studion och jag har en liten stund för mig själv. Tid att dricka, använda toaletten och lyssna på tystnaden.

Dagen har sprungit förbi. Kan till stor del bero på att lillasyster och jag tog en tupplur mitt på dagen i ett par timmar idag. Jag var helt slut i morse efter att hon bråkat i nästan två timmar innan hon somnade. Idag har hon vart vaken jätte mycket dessutom, tidigare har hon mest sovit så det har varit lite annorlunda att pussla ihop dagen idag. Men det är bara att gilla läget. Hon är världens snällaste bebis annars, än så länge i a f. .

Vägde mig idag och ligger nu på -11 kg sedan förlossningen. Alltså väger jag redan 8 kg mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Är så glad att amningen flyter på också, det hjälper mig att hålla nere vikten och förhoppningsvis gå ner ännu mera. Så snart jag kan börja träna (vilket känns som en omöjlighet att ha tid med) så ska väl det flyta på ännu bättre.

Tillbaka till amningen i alla fall. Jag hoppas inte mjölken sinar denna gången och jag hoppas att det flyter på lika bra som det har gjort hitintills. Det är nästan lite mysigt att amma. Få en liten stund bara för oss själva. Fast såklart, man får inte vara rädd för att bli kladdig eller ner spydd. Mjölken bara spruta över allt och närapå dränker lillasyster. Det är egentligen ett rent helvete men det får det vara värt. Med Melanie hatade jag amningen ifrån första stund. Antar nu i efterhand att vi aldrig riktigt fick kläm på det, det tillsammans med att jag bara var 19 år och hade en annan inställning till amningen.
Emma:

andrea är väl okej, men filippa tycker jag inte är någon höjdare. Speciellt inte eftersom det rimmar på snippa ^^ men behöver ju inte göra det svårt för de små liven..

carro:

jag tyckte att amningen var jättejobbig i början! ..han krånglade o det tog lång tid men jag är så glad att jag inte gav upp!! han är snart 7 månader o jag ammar fortfarande o jag älskar att amma!!! Älskar stunden.. han ligger i min famn o äter o jag tittar fortfarande lika mkt på honom varje gång jag ammar honom nu som när han var ny <3. Han är så fin o han är min. Tänk att jag kan mata honom med min kropp, och att jag räcker till. Vilken känsla!

Kram!

Ge inte upp!! :) Kram kram

Hanna Lindmark:

Grattis igen till "lillasyster", hon är verkligen jättefin! :)

Skönt att det funkar bra med amningen, jag tyckte det var väldigt behändigt, även om det var krångligt i början.. Det där med att det är kladdigt och rinnigt blir ju bättre, och barnet blir ju snabbare på att äta och allt blir ju smidigtare efter ett tag, hoppas det fortsätter att funka bra! :)

Emelie:

Jag har funderat på det här med namn sedan vi chattade.. och jag röstar på Andrea.. det är verkligen ett superfint namn och jag tror att hon kommer passa i det jättebra :) Klingar så fint ihop också tycker jag, Melanie och Andrea.. Hoppas ni kommer överrens innan dopet ;)

Kommentera inlägget här: