Dag 06 - Min dag

Det har ännu inte blivit så mycket av mina dagar sedan Nayeli föddes. Vi känner mest in tiden och sitter av den. Stackars Melanie kommer lite i kläm där men det är så svårt speciellt då det mer eller mindre är omöjligt att lägga ifrån sig Nayeli också utan att hon börjar skrika. Vi håller på att träna henne men det går trögt.

Klockan 13.50 var det i alla fall dags för besiktning, så jag åkte och lämnade barnen hemma hos mamma och pappa, hämtade brorsan och så begav vi oss mot Trollhättan. Jag var beredd på en dödsdom precis som förra året men bilen är seg och bestämde sig för att hänga med ett år till, felfritt gick hon igenom och det känns otroligt skönt.

Annars började min och Nayelis dag redan klockan 06 imorse, vi kikade på veckans Two and a half men, lyssnade på Adams-Ray's och försökte somna om. Det var  omöjligt och eftersom vi skulle fixa lite med bilen innan som sagt så han klockan bli för mycket och det var bara att gilla läget och gå upp, klä på sig, göra i ordning barnen och packa alla tillbehör som kommer med bebis. Så behändigt det var att bara ha en (snart) 4 åring som inte behöver något extra tjaffs.

Dagen har spenderat i mammas fåtölj med Nayeli på bröstet. Melanie har roat sig med att leka med Daniel och hade knappt tid att äta. Jag har virkat klart första hjärtat till julgranen och det kommer bli hur mysigt som helst, lite lantligt. Kanske drömmer jag om en vit gran? En riktig vore nog att ta sig vatten över huvudet med Vega i täten.

IMORGON : Dag 07 - Min bästa vän
Kommentera inlägget här: