Beslutsångest

Natalie . . Isabella . . Isabella . . Natalie . .  två namn återstår känns det som.

Motivering :

Natalie. För er som följt bloggen under graviditeten vet ju att tyckt mycket om Natalie mer eller mindre ifrån början. Det klingar fint ihop med Melanie och namnet fungerar även på spanska och engelska, vilket är viktigt. Det känns som om det skulle vara kul att välja namnet pga Håkans kär i en ängel, då Håkans musik har haft en speciell plats i vårt förhållande. Olga Natalie . . ?

Isabella. Personligen tycker jag hon ser mer ut som en Isabella. Namnet är oerhört vackert, passar med Melanie, internationellt och ger många möjligheter då jag är förtjust i namn som inbjuder till smeknamn. Det som grämer mig lite är att det kanske är för vanligt och för mycket prinsessa? Olga Isabella . . ?

Melanie & Natalie . . Melanie & Isabella ?

Dock känner jag väl ganska starkt för de andra namnen också och det grämer mig verkligen att dom är mer unika, ovanliga. Claudia är i alla fall ovanligt här, kanske inte runt om i världen. Mika är tufft, aningen kort kanske. Nej vi måste börja rensa någonstans om hon någon gång ska ha ett namn. Nikita är heller inte med på tapeten längre.
hanna:

Smaken är ju olika men jag tycker att nathalie är ett väldigt tråkigt namn så om ja e tvungen att välja mellan n och i så blir det isabella. Fast det är också tråkigt och lite för sött som du säger.

OM jag fick säga vilka namn jag tycker är de finaste ni tagit fram så är det något utav jackie mia eller angeline..

Lotta:

Isabella tycker jag är finast. Eller Isabelle? Natalia är fint också!

Johanna:

Jag som jag skrivit tidigare tycker Isabella är finast:) . det är sånt där mjukt prinsess namn :) och hon ser verkligen ut som en liten prinsessa ! :) .

Nathalie är otroligt vackert , men är lite hårdare jämfört med Melanie :).

:)

Anna:

Det känns konstigt med Melanie på 3 stavelser och Isabella på 4, så antingen röstar jag på Natalie eller Isabelle. Tycker Isabelle är finast iof. :)

jeanette-mamma till tim och Isabelle:

Jag tänkte precis skriva som Anna här ovan att står det mellan Natalie och Isabella så vill jag hellre ändra till Isabelle, då jag gillar stavelsen bättre som jag skrivit innan.



Isabella är lite prinsessaktigt som du skrev och Isabelle känns inte alls så. Nu är ju jag lite partisk med eftersom min tjej heter det men själv så heter jag Natalia i andranamn och Natalie är fortfarande finare ;)



Dock tycker jag hon ser ut som en liten Natalie =)

Martina Hendén:

tycker oxå hon ser ut som en liten Isabella :)

Anonym:

Isabella/isabelle eller claudia passar henne bäst enligt mitt tycke :)

Olivia:

Båda namnen är super. Men jag tycker hon ser ut som en Isabella! Dessutom låter Melanie och Isabella finare ihop tkr jag. Ge henne Natalie som ett tredje namn?

Hoppas det löser sig så att prinsessan får ett namn :D

Johanna:

Melanie och Isabella

Emelie:

Natalie/Nathalie! Klingar bäst med Melanie iom att namnen innehåller lika många stavelser.

Alexandra:

Jag tycker helt klart Isabella.

Har själv en dotter på 1½ år som heter Isabella.

Som för övrigt ska bli storasyster till en liten melanie, då just de två namnen klingar så bra.

Melli o Belli, kan ju inte bli mer gulligt.

Kristina:

Jobbar till fyra på tisdag men kan kanske komma upp efter det i så fall, fast det beror ju på hur länge ni stannar där. =)

carro:

melanie och isabella <3

Jessica:

Då röstar jag på Isabella!=)

Sara:

Isabelle :)

em:

e det röstning på g här eller? Tycker hon ser ut som en Natalie:P

Anonym:

Nathalie, De är ju så fint och man kan ha många korta fina smeknamn på de namnet :)

Linda:

Tycker absolut att hon ser ut som en Isabella!

Matilda:

Hon ser verkligen ut som en Isabella :) är inte prinssesaktigt är ju tjejigt. Hon är ju en tjej så inge konstigt att hon får ett tjejnamn. ISABELLA :D

Anonym:

Gillar inte Natalie alls, blir bara Natta och det låter så hårt. Isabelle(a) är fint, fina smeknamn på det med. Passar ju in till din passion med Twilight med :)

Krizzy:

Ni är välkomna när ni vill säg bara en dag så bokar jag upp den :)

Emelie:

Isabella tycker jag verkar passa henne :)

Pernilla:

Tjo! Tack för kommentaren! Har änna inte blivit att jag lagt ner någon större tid på bloggen sen ja flytta till Schweiz, å ännu mindre nu när jag e i Monaco..



Angående namnen så tycker jag av Natalie och isabella att Natalie passar best ihop med Melanie... Det är ju den stilen mina päron kört med, att avsluta namnen med samma... MikaeLA, PameLA, PernilLA och CamilLa...

Och får hon heta Isabella kommer hon sökerligen bara kallas Bella, som alla andra Isasbella.. Isabella är dessutom inte lika ovanligt va? Men Isabelle är lite roligare och flyter bättre med Melanie med tanke på att det är lika många stavelser som någon nämnde!!

Emma:

Jag tycker absolut Nathalie, med motiveringen att vi redan känner en Isabella, som är lite för nära och att de kommer ha samma smeknamn isf. Sen så tycker jag att nathalie passar bättre ihop med melanie. men ni kan ju alltid ta båda namen, för de passar ihop med olga iaf. fast det mad nathalie som tilltalsnamn :) btw, vi ses imorgon eller?

Anonym:

Smeknamn på Natalie för att göra det mjukare kan ju vara Natti, passar ju fint med Melli också :) Melli och Natti, Mellis och Nattis..

isabella:

ISABELLA så klart! du vet redan vad jag tycker, hehe. Men natalie är fint det med. förstår att det är svårt.

men ska du välja så välj Isabella :)

Hoppas vi kan ses snart igen. Det var mysigt sist. Pussen

sandra:

Isabella :)

Rebecka:

SV: Ja jätte skoj :D

Hyran ligger på 6941 har för mig att 3:orna inte är så lång ifrån de priset. Hur e de med dig annars då?

jenniferojala:

nathalie :)

Emelie:

Såg på facean att ni valt Natalie, så fint!

Vad fick er att bestämma just de namnet?

Kommentera inlägget här: