Dagen som gick

Jag och min älskade, nyårsafton 2009/2010


I ett kort ögonblick levde vi i skräck (läs: Viktor). Av någon anledning försvann vattnet. Melanie hade fortfarande tvål på händerna och Viktor har inte duschat. Härliga tider. Tack och lov kom det tillbaka ganska snart.

Fika hos Emma med mina två små. Trevligt, uppdatering och utbyte utav skvaller.

Pizza på hemvägen och hämtade upp mobilen till Nayeli. Pizzan var god och avnjöts hemma hos mina föräldrar. Mobilen måste fått godkänt i alla fall för visst somnade lilla damen i sin egna säng. Jag känner mig tom som inte har henne här i mina armar eller inom räckhåll, eller hör hennes små andetag. Kanske är det så är det är jag som inte är redo för att hon ska sova i sin egna säng? När allt kommer omkring så är det ganska mysigt, haha.

Jag har köpt Annandagen - Den sista dagen som jag förmodligen kommer gråta mig igenom. Den börjar ganska harmlöst och hoppfull men ändå så känner hur klumpen i bröstet blir större, hur ångesten växer inför det som kommas skall. Hur lätt det är att någon bara rycker mattan under fötter på en. Helt ovetandes och oförberedd kan hela livets slås i spillror. Jag tänker mycket på det, som alla andra mamma kan jag tänka mig. Mina barn är hela min värld och jag kan inte hjälpa att jag bara blir skräckslagen utav blotta tanken att förlora någon utav dom.

Daniel Adams - Ray uppträde även på Eldsjälsgalan och gjorde min dag. Han är så jävla grym på det han gör.

Imorgon är det nyår och jag har bestämt mig för att bara vara hemma och göra det som jag gör bäst - ingenting.




Krizzy:

Skulle du tröttna på att vara hemma imon kan du komma ner och hälsa på mej och lilleman för vi har inga planer alls för imon mer än att tvätta mellan två och fem :)

Kommentera inlägget här: