Spara som / Spara för webben

Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och lärt mig att spara bilderna för webben istället för att gå den enkla vägen och bara klicka på spara som. Ser ni skillnaden?

 

Den första bilden för spara som och den andra har jag sparat för webben. Att något så enkelt kan göra så stor skillnad. Fast jag är lat, det är inte länge sedan jag började förminska mina bilder för bloggen annars publicerade jag allting i samma storlek. Shame on me. .

 

Det är så här man orkar lära sig ett sådant stort program som PS. Ett litet steg i taget, även om jag naturligtvis önskade att jag kunde allting på en gång. Så småningom ska jag väl överge mitt Gimp helt och hållet. Men tills den dagen kommer . .

 

(Att Melanie ser så gryning ut beror på att hon har sand i precis hela ansiktet)

Kommentera inlägget här: