Fame

Emma kom till mig strax innan klockan 14 igår och en halvtimma senare satt vi i bilen påväg mot Göteborg. Hittade en hyffsat billig parkering bakom centralen som vi tog och sedan en tur in i nordstan, kikade lite i affärer innan vi begav oss mot Heden för att möta upp Emmy och hennes boyfriend för att käka.

Vi åt i någon korvkiosk en snabb sväng och sedan vidare mot Bergakungen för att kolla på Fame. Emmy och Alex gick på Upp och jag och Emma hade en timmas väntetid innan vår film började. Hänge många och väldigt fina New Moon posters överallt och jag toklängtar verkligen. Hade hoppats på att få se trailern innan filmen men lyckan var inte med mig.

Blev i all fall Fame till slut som vi såg och jag är besviken. Besviken över att jag slösade bort nästan 2 timmar och 95 spänn av mitt liv på en usel film. En film som bara hade en början, massa begåvade talanger, ingen handling egentligen, ingenting. Tråkigt med en film som kunde blivit så bra. Spara era pengar istället eller se något annat.

Dock var sällskapet trevligt, att komma hemifrån en stund och gå på bio är verkligen inte vardagsmat för mig längre.
Det tog en tillbaka till de svunna tiderna och jag och Emma hade mycket att prata om. Dessutom var det ju såklart trevligt att träffa Emmy igen också även om det bara var en snabbis. En lyckad kväll helt klart!
Pernilla:

Tjooo! Det finns en bra parkering nära Rosenlund som elite billigare än många av de runt femman & centralen!



Kommentera inlägget här: