Nyårs löfte

God Morgon, jag somnade alldeles för sent igår, kring halv 5 blev det, men det var bara för att det var först då som Viktor vaknade till liv efter att ha sovit hela dagen och naturligtvis så väckte han mig när han vaknade och han gick och la sig igen precis, med Melanie, jag vaknade precis. Väldans smart att vara vaken hela natten och känns sig halvdöd idag när det definitivt kommer att bli en lång dag och en lång natt, men för att tillägga förhoppningsvis bra.

Viktor mår lite bättre idag vilket är väldigt skönt, hade inte vart roligt att ställa in allt idag men det har ni nog redan förstått att jag inte tycker så som jag har tjatat på om nyår den senaste tiden och massa tjat om vad man inte ska ha på sig och besvikelsen kring det och så vidare.

Har funderat lite kring det där med nyårs löftena också, egentligen borde man väl inte ha några eftersom man aldrig håller det men detta året ska jag verkligen lyckas, det måste jag, det börjat snart bli lite av en tradition att inte hålla dom och det är riktigt illa. . Viktor har redan sina men dom tänker jag inte skriva här, det är hans sak.

I alla fall, så lång har jag kommit än i alla fall ;

  • Vid denna dagen om ett år ska jag väga minst 13 kg mindre, vilket innebär bättre kost och träning.
  • Jag ska ha slutat bita på naglarna en gång för alla.
  • Beställa en resa till Chile för tre
Okej, något av detta borde jag väl ändå lyckas med. Nu när Viktor äntligen fått fast så borde vi faktiskt kunna komma iväg till Chile, det har vart tiden och inte pengarna som vart problemet och dessutom blir det naturligtvis lättare och roligare ju större Melanie är också, men det grämer mig att när vi åkte därifrån så skulle vi komma tillbaka om två år och vi sa Januari 2008 och som jag har längtat och snart är det Januari 2008 och det finns ingen Chile resa inplanerad och vi får vänta ett år till, tänk att det redan har gått 2 år. Det är knas.

Jag har gått ner 7 kg nu men väger fortfarande 8 kg mer än vad jag gjorde denna dagen förra året, vilket är fruktansvärt, då var min dotter bara 3 veckor gammal och det borde vart åt andra hållet att jag skulle vägt 8 kg mer då, men ärligt talat vet jag inte vad som hände egentligen, men någonting som fick mig att skjuta i vikt oerhört i alla fall, och det har verkligen påverkat mig, mitt sätt att vara och den person jag är negativt, jag har blivit mycket mera instängd även om jag aldrig vart osocial men mitt självförtroende och självbild är mycket annorlunda, jag som alltid vart smal och liten är plötsligt inte det längre och att se sig själv i spegeln eller på kort ger mig en stor klump i magen som inte kommer försvinna förrens jag har ordnat till det här igen och blivit mig själv. .
Så, om ett år är jag back in the game igen detta nyårs löftet ska jag i alla fall hålla, oavsett.

Bita på naglarna. En spark i baken och lycka till, till mig, det är allt jag kan säga efter att ha bitit sedan jag var 8 år.
o:

tänkte bara ge ett litet tips (som hjälpte mig) när det gäller att sluta bita på ngalarna, tänk på hur jättemycket äckel man har under dem som inte syns ;P tusenbakterier o annat mys. lycka till!

Kommentera inlägget här: