Valp

Känner mig relativt återställd vilket betyder att jag kan jobba imorgon igen. Så jäkla typiskt att bli dålig lagom till storhelg, ersättningen man får då är inte att leka med. Alla extra jobb jag gjort sedan jag började är det förgäves. Känns värdelöst. 
 
Hur som sä håller jag på att leta hund. Längtar efter en egen hund men vet verkligen inte vad jag vill ha för ras, vad som passar oss. En mellan stor som kräver lagom med motion, typ. Gärna renrasig, tik måste det vara då vi har Saga. Inte långhårig men heller inte sträv. Vill gärna klara hunden själv. Om hon börjar dra är det jag som är den starkaste av oss. Saga är ungefär perfekt storlek. Någon som har några tips?
Emma:

Gjorde ett snbbt test på en sida med den infon du skrev och fick fram mina två favorit raser, Boston terrier och Chiahuahua. Vet dock inte hur det räknar de två som en "medium" hundras. I alla andra områden så stämmer de in med vad du letar efter. Även tax och fransk bulldog passade in.

lina:

Rekommenderar Lagotto Romagnolo, då jag har två st själv ;-) Dom är lättlärda, barnkär på ca 12-17 kg, alltså koppeldrag vänligt ;-) Fäller inte hår. Behöver lagomt med motion. Älskar vatten och hjärngympa. Kostar ca 13-16.000

Cecilia:

Ett tips är att gå på hundutställning där kan du se nästan alla raser och där har du möjlighet att både prata med hundägarna och de som har kennel :)

isabella:

synd att du inte vill ha långhårig hund. dom är sötast! :)

Kommentera inlägget här: