Tidig Morgon

Bakade super söta Cupcakes hemma hos mamma och pappa idag som jag senare plockade med mig till jobbet för lite midsommar firande såhär innan vi går på ledighet. Dom blev en hit och var lika goda som dom såg ut - faktiskt. Och det kommer ifrån mig som inte alls är speciellt förtjust i muffins egentligen. Cupcakes är söta att se på och roliga att baka mycket mer än så är det tyvärr inte. Men man kan ju baka till andra så då gäller det att passa på när det finns ett helt skiftlag med försökskaniner.

Lyckan med muffinsen blev dock ganska kortvarig. Strax innan klockan slog elva fick vi packa ihop maskinen och ge oss in i ett vira byta. En hel del slit och släng under ett par timmar. Fick lära mig mycket idag med maskinen vilket är kul, det är alltid kul att utvecklas. Dessvärre är det inte alla maskinförare som är så intresserade av att lära ut, man får helt enkelt hänga på så gott man kan och snappa upp en grej där och en där. Tyvärr så blir inlärning processen betydligt längre och min arbetsinsatts begränsas med det. Men vad ska man göra. Jag gör så gott jag kan och försöker hänga på så mycket det går.

Fördel är ju att vid sådan stora jobb så får man extra betalt, tror det är 2500 någonstans där och sedan delar alla som deltagit på det, vi var 4 personer i natt. Så lite extra kosing sitter aldrig fel för hål finns alltid att fylla. Sedan tog jag med mig Oskar Linnros ner i källaren och spolade bort massa som hade svämmat över. Inte visste jag att musik kunde vara och kännas så härligt.

Nu är det i alla fall härligt härligt, härligt härligt att gå på ledighet. Känns som den första för i år då förra spenderades i London utan andningspaus och någon som helst form till suck att hinna andas ut så nu blir det lugna gatan här hemma och bara njuta tills det är dags att gå på det igen på onsdag morgon.

Rebecka:

Sv: asså hon vill själv ;) alla e dom olika dessa små liven.

Emma:

din blogg är mer död än min ;)

Emelie:

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

Kommentera inlägget här: