Första veckan

Idag får man fira lite, en vecka utan smörgås och kolhydrater. Första veckan med LCHF har passerat och även om det har varit en hel del fusk med kalas osv så har det gått bra. Det har varit kul och den konstiga känslan innan kroppen fattat grejen verkar vara förbi. Min räddare i nöden har helt klart varit Finn Crispen. Fungerar perfekt som substitut när man inte orkar steka/koka ägg, bacon eller göra något annat. Jätte goda är dom också. Jag njuter lite extra när jag vet hur lite kcal dom innehåller också.

Vågen visar minus ett kg. Det är väl ganska normalt tror jag speciellt då många faktiskt går upp i början. Antar att träningen hjälper det på traven. Mår lite dåligt över träningen, trotts fyra ggr i veckan så känns det inte som det räcker till riktigt. Som om jag inte får ut tillräckligt. Det är svårt att veta hur man ska gå vidare och vara mer effektiv utan att köra slut på sig och tappa motivationen. Men förmodligen kommer jag nog börja kombinera kardio med styrketräning några ggr i veckan. Lättare vikter och fler repetitioner för att undvika att bygga muskler och öka förbränningen istället så här i början i alla fall.

Planen är att vi ska börja simmar en gång i veckan också för maximal variation. Vi ska ge det ett försök på fredag. Vet inte hur mycket träning det blir då barnen ska med men man får väl turas om. Nayeli orkar inte bada så länge, men vi löser det där och då.

Nu blir det frukost och sedan en välbehövlig dusch.



Kommentera inlägget här: