Bland baciller och bröstmjölk

Dom senaste två nätterna har vi sovit alla fyra i vår säng. Det är ingen semester vistelse precis och utrymmet är minimalt. Vega har försökt få plats också men där går som oftast gränsen, speciellt med två ungar i sängen och när hon dessutom är väldigt närgången.

Melanie är febrig idag igen men jag känner mig bättre. Har känt mig alldeles febrig i kroppen och matt. Halsen är fortfarande tjock och jag hostar. Viktor verkar klarat sig bäst, dessvärre har han inga bröst att suga på så jag måste ändå vara med lillan. Vill verkligen inte smitta henne.

Idag skulle jag gärna åka till Trollhätta och köpa en vagn. Känner mig allt mer låst över att inte ha kommit så långt än. Någonstans på vägen inbillade jag mig att det nog skulle gå ganska bra ett tag ändå. Det gör det inte. Babyskyddet är super tungt att släpa på och komforten är väl inte den bästa heller. Men klara man att åka med med en liten själv och köpa en vagn? För Melanie åker inte många meter idag. Sedan är det ju nackdelen (även en fördel såklart) att där mina bröst är, där är bebisen.

Jag har en lång att göra lista idag och vet inte ens vart jag ska börja. Kanske med frukost?

Vad ska ni göra denna sista fredagen i oktober? 

sofie:

Vad blir de flr vagn?

em:

Plugga plugga o plugga.. Bör jag göra iaf, får se hur det går;) Men stackare, inte roligt att vara sjuk:( Hur långt har ni kommit i namn-bestämmandet förresten?=)

Kram!

Anonym:

JAg ha för mig att sålänge du ammar så är bebisen immun mot baciller =)

Anonym:

pumpa o ge henne på flaska så kan viktor ta henne :)

Kommentera inlägget här: