Nick William Ojala

Igår vart det dop för min lilla kusin William. Han tjöt som en stucken gris i kyrken men det ska visst betyda att dom kommer få en bra sångröst. Han fick namnet Nick William. Melanie var jätte duktig i kyrkan och undrade nog mest vad det sysslade med. Sedan tyckte hon det var spännande att kika på William och den andra bebisen som döptes samtidigt också.

Efter själva dopakten så gick vi vidare till församligshemmet där det bjöds på smörgåstårta och tårta. Jätte gott var det verkligen och lilla glupsade i sig som en galning. Speciellt chokladen som man fick med kaffet. Melanie sprang runt och skrattade och skojade och hade förmodligen roligast utav allihopa. William sov sig igenom allting.

Ett fint enkelt dop som löpte på snabbt och enkelt liksom. Hur trevligt som helst och som blir något fint att minnas garanterat.

Ni missar väl dessutom inte att William har samma dopklänning som Melanie hade när hon döptes? Syns inte så bra på bilderna men det är samma, bara att den nu är addad med hans namn och dopdag. Även jag, min två bröder och kusin Jennifer har haft den då vi döpts.


William döps!


Bild 1. William hålls utav en av sina faddrar. Min morbror Thomas (Willes pappa), Willes mamma Micaela och min morbror Stefan (också fadder)
Bild 2 Thomas, Micaela. William som precis blivit döpt
Bild 3 Tårtorna som Micaela gjort själv
Bild 4 Min familj och släkt. Föräldrar, sambo, syskon, morförädrar, kusiner, mostrar & morbröder.
Bild 5 Melanie gluffsar vid fikat
Bild 6 Huvudatraktionen själv William
Bild 7 Lille William
Vanadesse.:

Gud va mysigt dop :) Bebisen var ju otroligt söt! Men sötast är fortfarande er Melanie. Ni har verkligen lyckats få till ett riktigt charmtroll :D

maria:

svar: jag laddade ner från torrentz.com men jag kan inte påstå att kvalitén var den allra bästa. ljudet var verkligen jättebra, men bilden var ingen höjdare! men eftersom jag precis läst boken så var jag inte tvungen att koncentrera mej sådär supermycket på den eftersom jag visste ungefär vad som skulle hända hela tiden! :)

Emelie:

Vilka fina tårtor

Kommentera inlägget här: