Grekland vs Spanien?

Jag är löjligt sugen på Grekland måste jag säga. Tanken är att vi ska ge oss iväg den 20 Augusti. Viktor ska nämligen ha spelning den 30:de så det blir lite taight att åka då, tyvärr. Alltid ska det komma något emellan men vi får helt enkelt fira lite innan. Dessutom hittar jag inga bra resor till Rom i så fall är dom dyra och inga flyg går ifrån Landvetter. Det blir en familje semester på en vecka istället, troligen till Grekland eller Spanien.

Vad tycker ni. Vad borde man sattsa på? Dock lär det väl bli att vänta in en sista minuten resa och se vart det bär av, men det är alltid kul att kika lite grannan innan verkligen, sen vet man ju inte. Det är inte speciellt dyrt att åka till Grekland t e x. Men är det dyrt att leva där borta?

Emelie:

Har hört att det är dyrt i Grekland.

Men där är jättefint, har varit där själv & på Kreta.

mikaela:

jag tycker ni ska åka till grekland:). Jag va där för två årsen, så fint och de ta bra hand om dig. Jag va jätte nöjd när jag åkte hem ifrån grekland=)

ung mamma:

Eftersom jag har varit i Spanien skulle jag lätt välja Grekland!

Heléna:

Nu har det blivit ganska så dyrt i Grekland, eftersom även det landet lever med euro nu.

Jag är ändå helt SÅLD på Grekland, har varit där 7 gånger och tröttnar aldrig! Underbara människor, underbar mat och absolut HUR FINT SOM HELST! :) Du kanske kan gissa vilket land jag tycker du ska välja?

maria:

jag har aldrig varit i grekland men desto fler gånger i spanien. dock har jag hört massor med bra om grekland, och då allra främst om kreta och rhodos! fast spanien är himla underbart med, och där kan ni ju språket båda två. och det är alltid ett plus kan jag lova! :)

jennie:

Kreta. Platanias, nära Chania. Det är mycket barnvänligt och bra mat vart man än går! :)

Kommentera inlägget här: