20 Juni

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna dagen lider mot sitt slut. Vi ska grilla och sedan fortsätter lugnet här hemma. Ibland känns det som om jag bara skriver hur bra och rosenrött allting är, men faktum är att livet med två barn som retar gallfeber på varandra och både jag och Viktor jobbar heltid, om varandra är tärande. Man behöver en semester på semestern, typ.
 
Idag har vi vart iväg och handlat lite jag och Viktor. Köpte bland annat en ny spaljé till gurkorna som fortsätter att växa. Lite näring och en ny vattenkanna. Så småningom ska jag ska köpa en stor fin i zink men nu får det räcka med en mindre tjusig i plast. Hur som haver. Trodde aldrig jag skulle tycka att det var så kul som jag trodde. Längtar redan efter växthus och stora land att skörda sin egna både sallad, potatis och jordgubbar.
 
Barnen ska åka med Viktor till Lilla Edet idag och sova hos Tata (farfar) och Daniela i natt då Viktor jobbar natt och jag ska jobba imorgon förmiddag. Sedan plocka jag bara med mig dom på vägen hem ifrån jobbet. Dom sover aldrig borta och är väldigt förväntansfulla. Tror dom kommer tycka det är jätte roligt. Daniela är uppfinningsrik med.
 
Viktor gör sin sista natt i natt sedan går han på semester. Vi ska åka till Stockholm på min nästa ledighet. Jag längtar, jag älskar Stockholm även om det bara blir några dagar så kommer det bli så skönt att komma bort. Den 2 Juli ska vi såklart gå på Skansen då Oskar Linnros står på scenen.
 
ps. Kom in på Akutsjukvården i fördjupning till hösten. Så jäkla skönt ds.
Kommentera inlägget här: