8 April

 
Jag hämtade Viktor ändå. Istället blir ett övningskörning för honom tillbaka till Lilla Edet imorgon. Inte mycket ses förstås när jag ska iväg till skolan imorgon, men bara en sådan sak att slippa sova ensam.
 
Idag efter skola och dagis åkte jag och barnen direkt mot Åsevi för att Melanie skulle få öva sig på att hålla balansen på den nya springcykeln. Hon var jätte duktig och modig. Snart kommer hon kunna cykla utan stödhjul också. Eller cykla punkt. Vi har ju inte cyklat med henne på år och dag så det är väl på tiden att hon lär sig nu. Hennes lilla fina cykel har hon redan växt ur så det blir som en morot med en ny cykel också. Synd bara att vi inte har något utrymme för att cykla här. Inte till skola i alla fall eftersom vägen intill oss är alldeles för trafikerad och genom skogen är inte direkt något alternativ heller. Men att kunna cykla är ändå är bra kunskap.
 
Nu ska jag slipa på min redovisning ifrån imorgon. Måste försöka komma upp i tid. Ska hinna duscha, för det orkar jag inte idag. Sedan vill jag gärna hinna skriva ut det innan lektionen börjar imorgon 8.20. I ärlighetens namn så kommer inte det hända. Jag känner mig själv. Att jaga minuter på morgonen är snarare min melodin.
 
Tycker i alla fall att det ska vi kul att komma tillbaka till skola och verklighet imorgon igen.
En tung start må hända, men nu är jag trött på att vara hemma. Sista veckan innan praktiken och imorgon hoppas jag att jag får mitt schema på posten!
Kommentera inlägget här: