Måndag

Idag är dagen jag börjar träna igen . .
. . eller . . . det har min bror sagt i alla fall . .
. . gahhhh. . choklad. . . mmmhhh . . smörgås .  . .
. . . cola . . . äta-vad-man-vill . ., äta-jämt . .
 
snap!
 
Okej. Igen.
Idag är dagen jag börjar träna och äta bra igen. Det håller på att spår ur. Jag snurrar vidare inne i min cirkel och hoppas på bättre lycka denna gången. Eller mer disciplin kanske. Mycket mer, längre. Måste det för att orka. Jag måste träna för att orka skola och barn. Min kropp säger ifrån annars. Jag blir knäpp av stress. Jag blir helt utmattad och orkar inget. Min kropp mår inte bra av att inte träna. Jag älskar att träna men drar mig för att åka. Slitas ifrån hem, barn och soffläge . . Jag är så sorglig, så dålig karaktär . 
 
Hur som . .
Idag är sista dagen på ledigheten. Tre veckor har snurrat förbi i en himla fart. Det tenderar att bli så med alla helger, besök och cirkusar som hålls. Som jag misstänkte är vi rätt mätta på varandra här. Jag välkomnar vardag igen. Jag längtar efter att komma tillbaka till skolan, dricka kaffe i lugn och ro, själv eller med gott sällskap. Idag kommer jag att få mitt nya schema postat. Det ska bli intressant. Jag har inte stenkoll på vad jag varken läser eller någonting. Vet bara att först ut är Psykiatri och den kursen dra igång på Torsdag. Vård och Omsorgsarbete 2 kommer jag också att läsa nu förstås för det har jag hemstudier i som jag har två dagar att sätta tänderna i nu innan det drar igång. Är verkligen super taggad. Jag älskar skolan.
 
 
Emma:

Kul att vi båda bytte till samma tema typ samtidigt. Jag ändrade lite mer på min mall visserligen ;)

Svar: hehe. jag jobbar på det :)
Jennie Johansson

Kommentera inlägget här: