13.01.28

 
Redan hemma efter en i vanlig ordning (tycks det) förkortad skoldag. Morgonen och förmiddagen innebar Vård och Omsorgs Arbete 2. Vi pratade om Biståndshandläggning. En viktig del, men ganska ointressant. Men nu blir det bättre med provtagningar, studiebesök och lite smått och gott som är det man längtar efter i varje kurs. Jag har haft turen att hamna i gruppen med provtagningar, alltså hur man testar och ger insulin, ven provtagning och lite sånt spännande. Även om alla ska göra det så är det vårt område.
 
Efter lunch var det den där förbannande muntliga redovisningen. Jag tyckte det gick jätte bra. Jag hakade mig inte en ända gång, kände mig relativt bekväm och kunde även lyfta blicken ett par gånger. Jag blev inte röd i ansiktet heller som tycks ha blivit en grej sedan jag började skolan (fråga mig inte varför). Jag hoppas kunna bevara den känslan i alla fall, den kicken som det gav inför nästa gång. För trotts att jag har bestämmt mig för att bli Barnmorska så kan jag inte sticka under stol med att jag går i tankarna kring att en dag kanske arbeta som lärare även om det så skulle vara ämneslärare inom vård och omsorg då eftersom jag kommer läsa Sjuksköterskeutbildningen.
 
Hur som. Nu ska vi åka och få bilen bedömd. Det kommer inte gå bra. Vi behöver en ny bil, vi har bara inte bestämt oss för om vi ska  ta den kostnaden nu eller framåt sommaren. Vi funderar fortfarande. .
 
Imorgon blir det prov i Psykiatrin om Evidens. Känns ganska rörigt men jag ska försöka sätta upp en plan redan ikväll och strukturera ut det. Det fungerade i Psykologin så jag hoppas på samma resultat imorgon. Sedan blir det fika med Kristina följt av anställningsintervju i Lilla Edet. Så det ska jag samla ihop lite matrival till också. Bland annat min bedömning ifrån praktiken. Tror, eller jag vet att det kommer gå jätte bra!
Kommentera inlägget här: