19 September

Jag har längtat tillbaka hit. Förr kunde jag gå in och skriva för att sedan aldrig publicera. Nu går jag knappt in. Jag tänker på att gå in, jag tänker ofta, åh den här bilden ska jag lägga upp, det här ska jag skriva. Men det blir liksom aldrig så. Det känns tomt och konstigt att inte ha någonstans att "skriva av sig".
 
Sedan sist har sommaren passerat. Jag har börjat läsa till undersköterska som är något av de bästa beslut jag tagit. Jag älskar det verkligen och tycker det är så kul att ha något eget att gå till varje dag. Intressant att lära sig och kicken man får av att prestera bra är oslagbar. En helt ny inställning har såklart bidragit till att det gått bättre. Även om det fortfarande är långt till mål så känns det alldeles för nära, snart är det slut igen och vad ska jag göra då? Ska jag nöja mig med att vara undersköterska eller ska jag läsa vidare?
 
Har kikat lite på Högskolan Västs intagningsstatistik för dom andra åren. Det är sjuk många som söker. Till höstterminen detta året var det 1455 sökande varav 315 i förstahand. Förra året behövdes ett snitt på 17.0 för att komma in (utav 20.0) vilket mer eller mindre betyder högsta betyg i allting. Där är jag inte och vet inte om jag någonsin kommer kunna ta mig dit. Vad ska man göra då? Söka sig någon annanstans eller välja någonting annat?
 
Nog om skolan.
 
På Tisdag morgon åker vi till Spanien, Gran Canaria och Playa Ingles tillsammans med släkt och vänner för att fira Viktors pappa som fyller 50 år den 29 September. Kommer bli så underbart, speciellt då det aldrig blev sommar.
Få vara tillsammans lite och umgås med barnen som vanligt igen känns fantastiskt. Min första solsemester (charter) så det ska bli spännande. Melanie vill liksom jag inte vara ifrån skolan och vännerna och oroar sig över flygresan (fast hon flugit flera ggr tidigare) men det ska nog gå bra och vi kommer ha det härligt det vet jag.
 
Idag är det studiedag i hela Trollhättans Stad så både barnen och jag är hemma. Viktor har jobbat sista natten och sover en stund in på eftermiddagen med all säkerhet. Planen idag är att åka till Lilla Edet och hämta Viktors pappa som ville till Överby och handla innan avresan. Sedan blir det nog att vi stannar där en stund.
 
Jag har instuderingsfrågor i Medicin som måste göras, samt ett arbete om Gerontologi som jag vill skriva klart innan vi åker då det ska vara inlämnat den dagen vi kommer hem. Flera frågor att lämna in till Medicinen samt ett arbete i Psykologi. Det finns att göra med andra ord. Inte lätt med två vildar som hellre vill att mamma är med och leker.
 
 
 
Anonym:

Gu va kul att veta att du trivs i skolan :) ska själv börja där nu den 15 oktober och läsa samma :) kanske vi springer på varandra ;)

Svar: Hej. Ja jag läste det på din blogg. Vad kul att du äntligen kom in :) Det hoppas jag vi gör :)
Jennie Johansson

Jannice:

Har saknat dig här! :)
Hoppas du skriver mer snart och hoppas ni får en underbar semester!

Kommentera inlägget här: