Träna igen

Jag och min bror har signat upp oss på gymmet här i Trollhättan. Känns skönt att vara igång igen, jag har förvandlats till en klump igen utan någon som helst tillstymmelse till fast. Jag har visserligen varit en klump i många år nu mera men nu är det kanske som värst på länge.

Hur som. Vi har hunnit med tre pass än så länge. Ondagens har dock fallit ifrån mig då jag inte dokumenterat det och mitt minne existerar liksom inte nu för tiden. Vårat stopp är 25 September. Om cirkus 20 veckor framåt i tiden. Samma vecka som vi åker med Viktors släkt ner för en veckas sol, bad och 50-års firande i Spanien och Cran Canaria.

Torsdag Bestämmde mig för att klocka mig själv och för första gången sprang jag 5 km. Något som slutade med en tid på 41.48 minuter. Ett första mål att förbättra. Men jag är nöjd.

Detta följdes utav 1 mil på cykeln. Något som slutade på strax över halvtimman. Även där är jag nöjd. Jag har alltid varit dålig på att cykla och mina ben har varit gele redan efter 10 minuter.

Fredag Lite slöare idag och motivationen till att slå 5 km.aren fanns liksom inte. Istället blev den en power walk på någonstans mellan 45-50 minuter. Även detta slutade på 5 km

Sedan hoppade jag på cykeln igen och cyklade 1.92 mil. Målet var naturligtvis 2 mil men jag hade ställt in cykeln på 60 minuter vilket den sedan stängdes av och då fick det liksom vara bra.

Idag är en helt ny dag med helt nya utmaningar. .
Kommentera inlägget här: