Allt det vackra är kort

Tänk att en morgon vakna och slå upp sina ögon. Det är 23 år senare och det självklara existerar inte längre. Allt som varit dit liv under mer eller mindre så länge du kan minnas är nu bara minnen. Vid blotta tanken sköjer en tomhet igenom min kropp och ett lätt tryck lägger sig över bröstet. Aldrig mer ska jag kunna andas på samma vis. Vi hörde ju ihop och nu hör han ihop med någon annan? Han är inte längre min, aldrig mera min. Han vars hand jag hållt under så långt tid. Han som jag älskat så mycket att jag ibland har glömt att visa hur, glömt att känna efter för det har varit lika självklart som att andas.

En dag sitter vi tillsammans på vår veranda. Vi behöver inte säga något, vi vet. Våra barn leenden säger det åt oss. Det är det varma som sprider sig i bröstet. Jag ser på dig och du ser på mig. Detta är de ögonblicken jag om och om igen kommer återuppleva när jag är i himlen. Tiden med dig, med de våra. Om du dog, skulle jag aldrig orka resa mig. Skulle aldrig vilja, kunna. Finns det ord för att föralltid ta farväl, för att sammanfatta vår kärlekshistoria och storheten som du har bringat mitt liv? Ord är än en gång överflödiga.

Två så vackra histrorier som varit en så stor del av mitt liv. Som jag har älskat så mycket lider mot sitt slut och det går mig inte obemärkt förbi. Jag gråter tills jag skälver. Jag gråter för att tänk om, jag gråter av massa anledningar. Av glädje av att ha det finaste som finns, av rädsla för att det kan vara över under ett ögonblicks sekund. Jag hoppas att livet fortfarande har mycket att ge till oss. För Viktor, älskling, jag älskar dig till stjärnorna. Vår tid är nu.

Desperate Housewives. One Tree Hill.
Ni har vairt fantastiska. Tack.
En chic mammas bekännelser !!:

hej :) men det är vändbar :) det finns olika modeller av den :) vi skall ha en sån man spänner med bälte :) sen går den att sänka i tre lägen så nu när hon är lite får den vara lite tippad bakåt :)



tack för tipset !! kram

Kommentera inlägget här: