Still

Jag tror i ärlighetens namn att jag hade glömt hur jävligt det är att vara sjuk. Tycker så jävla synd om mig själv när jag ligger här i sängen i en tjock stickad tröja med täcket uppdraget till öronen och drägglar för att det gör för ont att svälja. Kvällarna och morgorna är värst då känns det som om jag går mot ljuset.

Trottsade hur som allt var sjukdommar heter och tog med mig Nayeli och åkte med mina föräldrar plus bror till IKEA. Vi tog kaffe på maten och det skar i halsen på mig.

Förövrigt kände jag mig helt okej det var skönt att tänka på något annat och IKEA piggar alltid upp. Köpte bara nödvändigt, kind of. Sedan mediamarkt innan vi begav oss mot sista stoppet citygross innan vi landade hemma i Lilla Edet igen.

Nu ligger jag här och svär åt mig själv som inte kunde motstå frestelsen all illusion om tillfrisknande är flera mil härifrån. Tungan är svullen och jag tror aldrig att jag repar mig, det känns inte så i alla fall.

Nu ladda krafterna och tagga inför imorgon då jag och Mellis ska hjälpa mamma att städa lägenheten imorgon inför mäklarbesöket på torsdag.

Emma:

Jag måste trots allt rekommendera vodka som kurering. Det var så jag fick bort mitt halsonda, och förkylningen blev faktiskt bättre efter lördagens partaj, haha. Kanske prova en slurk nu till kvällen ;)

Kommentera inlägget här: