Svammel & Inspiration

Åhh vad jag längtar efter ett nytt kök. En ny plats att kalla hemma som är vår på riktigt. Ett ställe som man känner att här blir vi kvar. Jag längtar efter förändring, äventyr och en annan vardag. Jag längtar bort igen som alltid när vi vandrat lite för länge i vardagslivets gråa skor. Problemet med mig är bara att när jag borta längtar jag hem efter just dom där samma gamla gråa skorna.

 

Jag älskar kranen. Råsponten istället för kakel. Konstrasten mellan rostfritt och lantligt. Det vackra vitrinskåpet över den gammaldags kranen. Diskhon i porslin och kanske framförallt den inbyggda bänken/soffan. Det ljusa slitna golvet och den rosa tapeten. Halvmånarna och allt det vita, rena, friska.

 

Jag som redan knatar runt i min vinterjacka har glömt minnena om hur den Italienska solen brände min hud för bara 2 månader sedan. Då längtade jag efter att behöva min vinterjacka. Nu längtar jag efter den där plågsamma sommarhettan. Kort och gott jag längtar bort efter nya äventyr! Jag tror vi behöver ombyte hela familjen. Allt känns så tungt just nu när framtiden ligger på is. Någonting måste hända snart! Jag blir galen.

Kommentera inlägget här: