Nayelis första födelsedag

För ett år hade vi bara setts i några timmar. En olidligt lång väntan var slut och du var här och låg äntligen i min famn och snusade och var sådär magiskt underbar som man inte ens vågat drömma om.

 

Ett år har gått och jag kan aldrig mera vara utan dig. Min fina unge, min kärlek till dig är gränslös. Tack älskade du för att jag får vara din mamma och en del av ditt liv. Att just du kom till oss. Lilla ljuva Nayeli.

 

Idag fyllde min lilla flicka ett år. Jag har bakat och donat hela helgen. Imorses steg vi upp tidigt och uppvaktade födelsedagsbarnet med muffins, paket och ballonger. Ballongen gick hem kan jag säga. Den lilla Maileg kaninen med som det har gosats med flitigt under dagen.

 

På kvällen vankades det släktbesök. Turen föll på min sida utav släkten. Det bjöds på alla mina bakverk och räksmörgås, kaffe, dricka och saft. Mängder för att klara sig till nästa kalas, det är då ett som är säkert.

 

På presentlistan stod en bobby car, en eldriven motorcykel, en overall, en gosekatt och kläder. Tusen tack alla som varit med och firat denna dagen med oss och tack för alla fina presenter.

 

Nu sover födelsedagsbarnet och vi andra ska strax följa hennes goda exempel.

Kommentera inlägget här: