Idag

Melanie, Nayeli & Mariposa

(Melanie som döpt den kattungen, mariposa är det spanska ordet för fjäril)



Nayeli har fått så långa armar på sista tiden. Eller snarare sedan hon upptäckte världen utanför gåstolen. Allt ska haffas och smakas på. Givetvis är det ett helt projekt att faktiskt först hitta något, få tag i det och hålla i det hela vägen till munnen för att till sist smaka på det. Hela tiden med ett brett leende på läpparna. Sötgrisen!

Till helgen ska vi bjuda 70 personer på middag. Eller Nayeli ska. För då blir det dop. Herregud det finns att göra. Så jag ska strax väcka Melanie och dra med mig henne till Trollhättan för lite shopping och fika bara hon och jag. Sedan lämnar jag av henne hos hennes mormor och springer till BVC med Nayeli. Lagom med vaccination för henne idag, förra gången grät hon oavbrutet hela dagen och kvällen. Passa perfekt eller inte.

För övrigt ska jag försöka få loss encindadosen som fastnat i tullen. Det börjar bli lite bråttom också. Så det finns att göra, det garanterar jag. Dessutom ska det hinnas bakas, helst igår redan. Macarons & mini-semlor är planen.
FowZie:

det låter ju skitbra! (:

Kommentera inlägget här: