00.17

Melanie är äntligen hemma hos oss igen efter en vecka på semester med mormor och morfar. Ordningen är återställd här hemma och det är så härligt att ha henne hos oss igen. Som jag saknat henne, min prinsessa.

Lönen har trillat in på kontot och jag fick ett rekord belopp in på kontot, så även Viktor. Konstigt att man ändå alltid hittar nya hål att fylla och "behöver" nya saker lite extra så snart man har extra pengar. Men vi ska uppfylla en av våra drömmar i alla fall och det är att köpa en diskmaskin. Super lyx och mycket tid som kan läggas på annat istället.

En ny vagn, Italien resan, räkningar, nya kläder listan kan göras oändlig. Men så är det väl alltid. Dock känner jag alltid starkare för att pengar är inte allt, långt ifrån. Alla saker i världen man kan köpa är inte värd att inte göra något man inte brinner för. Jag måste låta det vara en morot för att förverkliga mina drömmar. Men gudarna ska veta att bruket betalar bra, knappast kan du hittat ett bättre betalat sommarjobb. Ett okej kneg, skönt med skift men inte min framtid. Jag vill ha ett jobb som man längtar till som man ser fram emot att gå till varje dag. Finns det?

Hur som. Nu blir det True Blood med min käraste och sedan kastar i alla fall jag in handduken. Är snortrött idag efter att ha stigit upp alldeles för tidigt med barnen och sedan jobbat eftermiddag pass, 14 - 22. 

Två nattpass kvar sedan går jag på ledighet och då ska jag dricka Mojito på min balkong.
Kommentera inlägget här: