Mera kök


Jag har suttit hela kvällen och spunnit vidare på historien renovering utav kök. Det känns oerhört kul om man kan få till det och t o m bli nöjd. Men det finns hur mycket kan kan ändra på som gör stor skillnad. Samtidigt måste man veta vart gränsen ska gå och hur mycket man faktiskt ska besvära sig med.

En hel del skåp måste bort. Alla överskåp. Tror det blir bäst då dom liksom är inbyggda. Ett nytt väggvitrin kostar inte mycket. Inte heller vinhyllan som sitter intill för ett starkare intryck. Ett annat tips är att köpa spröjs till vitrinskåpen och sätta på för att få till den där lantliga känslan som man är ute efter.

Fria hyllor är viktigt för både ögat och förvaringen. Jag har en del fina burkar som skulle passa jätte fint. Fläkten ligger strax under en tusenlapp. Dessutom jag hittat att IKEA har väggplattor för en hundring som passar bra över kran och spis. Det vita som ser ut som panel på bilden är just det, pärlspont och resten tapet.

I mitt letande hittade jag även den perfekta bänkskivan. Egen gjuten och ytbehandlad betongskiva. Det blir galet snyggt. Något annat som får vänta på sig är diskhon i porsin. Vitvaror kommer gå i rostfritt för en fräsch och modern känsla. Skålformade handtag som jag nämnde tidigare för lantlig romantik.

Känner mig så sjukt taggad att göra verklighet av planeringen.



Emma:

Se till att golvet och skåpen tål den tyngd som en betongskiva ger innan bara. Vet många som tänkt sig använda sig av det men det inte fungerar på grund av vikten sedan. Vilket är synd, för det är sjukt snyggt!

anna:

Tror att hur ni än väljer att göra köket så kommer det bli rikitgt grymt snyggt för av bilderna att döma från när ni renoverat lägenheterna så har det ju blivit riktigt snygggt!!



har sett ibland att du brukar låsa din blogg, om du väljer att göra det igen så kan du väl skicka lösenord och användarnamn till mig?



har följt dig från tiden på lunarstorm då du väntade melanie och sedan vidare hit till bloggen.

Har själv 2 små grabbar födda september 2008 och september 2010

Kommentera inlägget här: