Den berömda väskan

Äntligen har jag packat BB väskan. Så gott som i alla fall, så gott som att jag kan åka iväg med gott samvete. Eller nästan, kameran är oladdad och det ger mig såklart lite panik. Ska klistra upp en stor lapp på dörren om att inte glömma kameran + tillbehör. Ett helt nytt minneskort på 4 gb köpte jag på Ullared som är nedpackat så den biten är i a f klar.

- 3 par byxor
- 3 bodys
- 2 pyjamas
- 2 sockor
- 2 st haklappar
- 2 st mössor (olika stlk)
- Overall
- Nappar
- Filt

- 2 par sockar
- 3 par trosor
- Tofflor
- Minneskort
- Mjukis byxor
- Alla viktiga papper + patientbricka

- Tvål
- Borste
- Tofsar
- Mjukt toalettpapper
- Smink
- Amningsinlägg
- Deodorant

Som ni ser är det ingen lätt packning som ska med för förhoppningsvis en kort visit på BB. Ombyte inför hemresa, tandborste och tandkräm kan jag fortfarande inte packa. Sminket har fått åka ner bara för att att sminkväskan likväl kan ligga i den nya necessären som mamma köpte åt mig idag. Schampo och Balsam ska jag fylla på i små flaskor, kanske ett projekt för imorgon?

Troligtvis och förhoppningsvis har man överpackat men better safe than sorry. . För oss är det svårt att ta oss fram och tillbaka i o m att Viktor inte har körkort så allt bör komma med första vändan redan.

Jag har känt mig cool lugn inför att packa väskan när det väl sätter igång. Men efter förra gångens skrämsel attack vet jag bättre. Att packa saker till BB var det sista jag hade i huvudet. Att få ner grejer i en väska till Melanie som hon behövde var mest det som snurrade i huvuet, vilket resulterade i att vi åkte utan alla viktiga papper och kamera. Utan någonting alls för den delen.

Jag är så redo nu!


Emma:

Tänk nu om det blir så hemskt som 3 veckors övertid, då har du ju varit ute i riktigt god tid ;)

Kommentera inlägget här: