Tycker synd om mig själv

Känner mig lätt illamående en känsla som jag inte saknat precis. Man glömmer fort vilket lyx det är att känna sig hyffsat normal och tar lätt sitt välbefinnande för givet. Dock har jag haft väldigt ont i vänstra höften hela dagen, den liksom låser sig och jag kan knappt röra mig och om jag väl lyckas gör det fruktansvärt ont, jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara. Någon nerv som kommer i kläm eller liknande som orsakar total blackout i kroppen?

Börjar även få svårt att sova igen, vakar ofta flera gånger per natt och får verkligen kämpa för att somna om igen. Detta gör naturligtvis att jag är dödstrött om dagarna. Dessutom drömmer jag konstigt och läskigt, många drömmar handlar om missfall vilket äe väldigt skrämmande. Jag tror jag är mer rädd för det denna gången än förra då jag tagit till mig graviditeten på ett annat sätt, även om det känns väldigt overkligt fortfarande. Och vad skulle Melanie säga om det hände något?

Än så länge är det svårt att räkna på alla goda saker med att vara gravid, men det kommer. Imorgon går jag in i vecka 13 och snart är jag där, att känna sparkar i magen och krama en alldeles lagom stor bebismage, eller att för första gången se sin bebis på ultraljudet gör alla krämpor i världen värt det. Det är absolut första delen som är värst och sist såklart, när väntan är olidlidlig och kylskåp är smidigare. Men det finns mycket att uppleva innan det är dags för kylskåpsstadiet.


Rebecka:

Okej :) Vad tror du att det är för kön då?



Ja vi har oxå Caroline, hade henne första gången vi mä. Känns ändå skönt att ha samma, då vet hon ju redan hur det va för än förra gången.



Hehe jo då det går framåt, ska åka till den förra lägenheten i dag och börja städa. Nästan allt är borta, förutom en hel del som ska raka vägen till förrådet.



Ska du börja på Gravid yoga? Finns det i edet eller är det nån annanstans?

Hanna:

Hoppas att du får en hyfsat lätt graviditet, så du slipper de värst jobbiga grejerna.. jag håller med dig, första biten är sämst! Men fantastiskt när de första sparkarna kommer, då är det nog lättare att inte tänka på de jobbiga bitarna.. :)

emelie:

måste erkänna att jag faktiskt är lite avundsjuk.. inte på illamåendet eller nerver som hamnar i kläm, men att ha en bebis i magen och alla fantastiska känslor man får under graviditet..



men det blir ingen bebis på måånga år! därför håller jag stenkoll på din blogg och allt som hamnar här :D

emelie:

förresten är din bloggdesign HELT FANTASTISK!!

Rebecka:

Förstår att du längtar, vi hade ganska tur att vi fick flytta 1 mån tidigare, men vi hade haft mycket problem i de förra stället med hyresvärdarna så efter många om och men så gick dom med på att vi flyttade tidigare. Men väntandet är jobbigt.



I trollhättan, okej. Hoppas det är något som hjälper dig slappna av då! :)



Jo min förra chef har erbjudit mig sommar jobb. Sammtidigt så vill jag inte men det kan vara gott med extra pengar oxå, vi får se hur det blir. Hon vet iaf om att jag är gravid så hon skulle försöka hitta ett enkelt ställe.

Får se hur det blir för jag tror att det flesta vill ha semmester mellan Augusti - Oktober lite tufft kanske haha.

Vart har du blivit erbjuden sommar jobb då?

Kommentera inlägget här: