Helg

Fredag Daniela & Viktors pappa skulle fira sin födelsedag. Vi åkte upp till Trollhättan tidigt för att handla de sist grejerna till kalaset, kläder och presenter. En heldag med andra ord. Jag fick köpt nya rengörings grejer till ansiktet, en nya parfym och lite annat nödvändigt ont.

Kvällen bjöd på fest. Melanie sov hos sin mormor och morfar. Jag ringde och bjöd med mig Emma, sedan satt vi och drack äcklig öl och för den saken skull ännu äckligare vin. Daniela korkade upp champangen som vi köpt åt henne, Lanson Rose Label, den första champangen som jag överhuvudtaget kunnat dricka. Helt okej, men dyr. En trevlig kväll i goda vänners sällskap.

Lördag Vi var bjudna på middag hemma hos mina föräldrar klockan 14 och var där ganska så i tid denna gången. Åkte och plockade upp mormor påvägen och sedan blev det ett par timmar där. Hämtade såklart med oss lillan hem.

Söndag Jag hade söndags ångest och klarade inte av att sitta inne. Melanie och Viktor var mer på hemma-mys-humör så jag tog bilen och åkte iväg själv. Jag slutade i Trollhättan och gick en tur in på den nya Rusta som verkligen hade jätte mycket fina prylar som jag ville köpa. Som jag ska köpa, senare. Dagens tur slutade dock med en nota på strax över 1000 pix då jag köpte nya tapeter och målarfärg till vardagsrummet/hallen.

Gick sedan in en tur på Överby och hittade mig ett par nya stövlar ifrån H&M som är jätte snygga. Utan klack så dom är promenadvänliga men stiliga. Ringde sedan upp Emma och bjöd med henne till Torp, plockade upp henne och vi åkte dit. Vi hittade - tro det eller ej. Det blev en ångtvätt ifrån Jula för min del och sedan kikade vi mest runt och drömde oss bort. Vi var sparsamma då det bli Ullared imorgon - Onsdag.

Måndag Veckan öppnades med Desperate Housewives följt av tapetrivning, spackling och målning. Rummet här hemma känns jätte konstigt då vi haft mörkgrå väggar tidigare och nu är dom vita / beiga, men det kommer bli toppen och soffan kommer smälta in mycket bättre. Sov bort eftermiddagen och sedan på kvällen åkte vi ut och körde en sväng. Köpte ett paket Ben & Jerry's Bohemian Rasberry och gottade oss till How I met your mother innan vi slocknade.
Kommentera inlägget här: