Ensamtid

Melanie och Viktor är hos Viktors pappa en stund, Viktor skulle vara i studion och Melanie hade fotat en cykel som hon ville ha som hon skulle visa för farfar. Skönt att vara lite ensam också, bara jag och katten hemma. Det händer verkligen inte varje dag. Vad ska jag göra för att all tid inte ska spring iväg? Det behövs verkligen städas här hemma, men orkar man det?

Har i alla fall slösurfat klart nu, så nu blir det något annat. Bläddra runt bland kanalerna kanske, livet är härlig när det regnar ute och alla "jag-måste-passa-på-att-vara-ute-för-det-är-så-himla-fint-väder krav försvinner. För mig känns det lite som att jag är färdig med sommar för i år. Jag längtar efter vinter nu, en riktigt vinter med massa snö. Dagar så man kan gå ut och åka pulka med Melanie, bygga snölyckor och snögubbar eller krypa upp i soffan framför en bra film med gott samvete. Kommer det någonsin att komma en sådan där film-vinter igen, sådan som det alltid var när man var liten. På den tiden då det fortfarande var snö på julafton?! Den tiden är nog dessvärre förbi, svensk sommar innebär regn och svensk vinter innebär inget annat än slask och allt där emellan är regn och rusk.

Förresten, jag och Viktor har blivit som ett gift medelålders par vi har bestämmt oss för att skaffa oss lite egentid, så i höst ska vi gå och ta en kurs i salsa. Även om Viktor redan kunde dansa innan han slutade med blöjan men vi behöver synka oss och det är alltid bra med lite repetition. Kommer bli super kul och hur underbart som helst att ha någonting som vi går och gör tillsammans.

Nej. Dags att njuta av lite ensamtid. .


Kommentera inlägget här: