2009 Resumé

JANUARI

Vårat år började så bra om det kunde. Den 11 Januari satte vi oss på planet som skulle ta oss på en 10 veckors semester till underbara Chile. Under hela januari njöt vi av allt vad det fantastiska landet har att erbjuda och vi levde som aldrig förr i vårt alldeles egna paradis.



FEBRUARI

Vi hyrde en lägenhet i Viña del Mar som är Chiles hjärta. Tyvärr bjöd veckan på sämre väder och vi spenderade bara eftermiddagarna på stranden. Kvällarna var fest och markna längst strandkanten. Vi besökte även national zooet Zoologico Nacional i Santiago och i slutet på månaden tatuerade jag mig.



MARS

De allra bästa dagarna i Chile avnjöt i San Alfonso del Mar, Chile. Vi hyrde en lägenhetet för en halv förmögenhet och spenderade hela helgen med att sola på den konstgjorde stranden och bada i världens största pool. Min 22 födelsedag firades även här i goda vänners sällskap, med svensk grillmat och en fantastisk kväll.

Den 24 Mars åkte vi tillbaka till Sverige igen och det var dags för vårt liv att börja igen.



APRIL

Vega flyttade äntligen hem till oss och nu var vi 5 familjen (BonBon inräknad). Viktor fyllde 22 år och jag spenderade mest mina dagar med att gå promenader och fota allt och inget som kom i min väg.



MAJ

Prison Break sänder sina sista avsnitt och jag gråter mig igenom hela avsnittet. Geoge O'Malley tackar för sig i Grey's och  vår vardag fylls av en plågsam ögoninflammation. Min syssling Svante döps och lilla Lova kommer till världen. Mitt nyfunna intresse fortsätter att öka och kameran är med överallt.



JUNI

Jag, Mamma, Melanie & Jennifer åker på blixtvisit ner till Småland för att välkomma lilla Lova. Två dagar med väldigt många mil på vägarna. Kanske en av dom mest minnesvärda sakerna händer, Michael Jackson dör och lämnar en hel värld i sorg. En oerhört tragedi när en av tidernas mest begåvade och brilliant musiker går ur tiden.



JULI

MJ's minnescermoni visas på tv och vi sitter bänkade här hemma och gråter och minns omvart annat. Jag tar ett beslut som kommit att underlätta mitt liv i så många avseende, jag köper mig en spikmatta. Den bästa investeringen what so ever. Jag blir även mörkhårig igen.



AUGUSTI

Vi får veta att min mamma har en halvbror och på en kräftskiva träffas vi för första gången allihopa. Slutet av månaden bjuder på dop och jag får äran att vara fadder åt Lova, min kusin och nu även guddotter. Jag och Viktor firar 8 år tillsammans



SEPTEMBER

15 - Jag får äntligen mitt körkort och jag är lyckligast i världen. En dag senare föds min lilla kusin Evelina. Denna månad spenderar vi i Skräckleparken i Vännersborg, det är här jag fotar en utav mina absoluta favoritbilder.



OKTOBER

Efter många om och men kommer vi äntligen iväg till Stockholm, allt för att ligga instängda i Melanies Farmor lägenhet och känna och dödsjuka. Jag och Emma går även på bio och ser Fame, en av tidernas tråkigaste filmer.



NOVEMBER

Vampyr hysterien är ett faktum och äntligen är månaden som vi alla väntat på här. Premiären av New Moon gick jag på tillsammans med Emma, Irsa & Sara och den var precis sådär fantastisk bra som man hoppats på. Jag diverse vampyrbilder i gimp varav en som jag skicka in i en tävling, denna bilden ligger sedan uppe på aftonbladet.se i flera veckor.



DECEMBER

Årets sista månad är här igen. Melanie fyller 3 år vilket firas med ett stort kalas. Hela December går i paketets tecken och Melanie bada i alla sina nya leksaker. Jag och Kristina besöker Mode Lab och jag får chansen att glutta på en riktig studio. Vi besöker Jul på Liseberg för första gången och jag blev förälskad trotts kylan. Julafton kommer och det firas enligt vår familjetradition som alla andra tidigare år.

Anonym:

Kan vi inte få se lite oix från julen? :)

TotalPink- J:

herregud vad fint :D jag vill verkligen ha den :) du är så himla duktig, men du måste få in din blogg någonstans så alla vet att du har gjort den :)gott nytt år på dig och hör av dig när du har lust att hjälpa mig och ändra :)

EN MASJÄVEL:

HEJ HEJ

söt unge!!!!

Läget med dig sweet?

Hoppas att du får en trevlig kväll!!



Gott nytt år! // En Masjävel!

malin:

Hejsan. Tänkte fråga en fråga medans jag är här.

Vet du hur man ändrar mellanrummet mellan menyn och inehållet. Skulle bli tacksam med ett svar. :) :P

malin:

sV: Tack, det ska nog funka! :)

Kommentera inlägget här: