Sommar, Åh Ljuva Sommar

det är galna tider hemma hos oss, vi njuter av sommaren så mycket vi kan och det finns verkligen ingen plats i världen som är underbarare än sverige när solen bränner.  Jag själv har åkt in och ut på sjukhuset hela tiden känns det som pga min magen. Härom dagen bar det av till akuten, jag fick ta massa prover och fick order om att sluta dricka mjölk, sagt och gjort. 3 dagar utan mjölk och utan minsta känning så förmodligen har jag gått och blivit laktos intålerant. lyckat. Men det känns skönt att kunna vara utan magont. Mina Vänner. Har vart borta ett tag till och bara njutit av sommaren så mycket det går. Har åkt in och ut på sjukhuset som ett fån och där emellan har jag jobbat, så det har inte funnits mycket tid över till er, tyvärr. I alla fall, fick besked på akuten sist jag var där att jag förmodligen är laktos intolernat, så nu har jag slutat med mjölk vilket verkligen inte är någon enkel resa, plötsligt känns det som om det finns mjölk i allt och jag älskar mjölk, men till vilket pris känns det som.

Annars har vi vart och badat, Melanie har blivit jätte modigt och brun som en pepperkaka. Dock har jag inte hunnit ta några bilder på henne ännu men det kommer. Den ligga tokan är brunare än mig, fast visserligen så kan man tro att jag solat i garderoben hela sommaren, tyvärr. Men nu är jag ledig tills på fredag och det ska ju vara fint väder så jag hoppas på att hinna få lite färg i alla fall.

Idag har vi gjort Trollhättan och jag köpte en tunika - aktig sak plus ett par taight, skit fräscht. Sedan blev det även en rosa kylväska och rosa kylklampar så nu är man fit for fight. Haha. På Torsdag ska vi till Borås djurpark om det inte är för varmt annars blir det nog Borås ändå och utomhusbadet där. Sedan är planen att jag och Melanie ska spendera massvis med tid tillsammans nu medan jag är ledig, vi har haft många dagar ifrån varandra nu. Jätte trist. Men nu går vi mot bättre tider!

maria:

både mamma och pappa är laktos inoleranta och det funkar faktiskt jättebra ändå. okej, nu bor jag inte hos de längre men jag köper ändå hellre den laktosfria grädden exempelvis. det finns massvis med produkter för de som är överkänsliga mot laktos, och den laktosfria mjölken ifrån valio är faktiskt riktigt god! men bra att du fått reda på vad det var, så att du slipper ha ont nu! :)

Emelie:

Krya på dig gumman

Ung mamma:

Alva är också jättebrun, hon har badat vid havet i 3 dagar och sedan på Kampementsbadet i Sthlm i strålande solsken en hel dag. Hon är nästan lika brun som jag och då har jag minsann pressat :P

Kommentera inlägget här: