2008

Jag tänkte försöka mig på en sammanfattning utav det gågna året. . Hur bra det blir vet jag inte, men håll till godo mina vänner.

Januari
Min blogg hade mer eller mindre konverterat till en modeblogg. Det var snygga kläder hit och snygga väskor dit. Mycket film och musiktips och faktiskt inte så himla mycket av den privata genren. Viktor hade tillsammans med Badaboom Studios sin första spelning i Vännersborg. Det gick kanon och jag och Kristina åkte vilse. Det var även sorg i alla bloggar, tidningar och media överhuvudtaget denna månaden då Heath Ledger gick bort.



Februari
Inte mycket hade ändrat ifrån tidigare månad. Ingen specifik central händelse, februari passerad förbi ganska så obemärkt.



Mars
Jag fyllde 21 och tillsammans med mina närmsta vänner entrade vi Göteborg, Respekt och Vice City för första gången. En oerhört roliga kväll på alla sätt, mina fötter värkte utav både egen-komponerad dans och salsa. En lyckad dag. Bara någon vecka senare blev det andra turen till Respekt. Advance Patrol stod på scenen och vi köade i säkert 2 timmar för att komma in. Värt varje minut då jag sedan stod på scenen och dansade med självaste Gonza. Jag var även vid denna tid stört förälskad i Björn Gustafsson.



April
Viktor fyllde 21 år och vi firande hemma hos hans pappa. Ett lagom stillsamt kalas med många fina presenter. Det var verkligen vår den dagen och man kunde vara ute utan jacka. Några dagar senare satte jag mig på planet ensam tillsammans med Melanie och reste till USA och Boston för att besöka Emma.



Maj
Jag och lillan är i USA, bara ett par dagar senare tar vi bussen ifrån Boston mot New York. Fyra timmar i olidlig värme. Melanie blir åksjuk precis innan vi svänger av bron som ska ta oss över till New York. Allt blir nerspytt liksom vi. Detta resulterade i ett sörre hotell rum, gratis. Vi hade jätte kul och fullt upp under hela vistelsen i USA och den 14 landade i Sverige igen. Melanie började även denna månaden på dagis.



Juni
Spanien vann fotbolls EM. Vi har nu bott i lägenheten i ett år. Vi åkte tillsammans med Viktors släkt till Tuve Scoutkår i Västerland för övernattning. Melanie och Joselyn lekte som galningar och hade garanterat roligast utav allihopa. Melanie blev 1½ och min yngsta bror Daniel gick ur nian och var för ovanlighetens skulle uppklädd till tänderna. Jag började sommarjobba (åter igen på bruket) och trivdes fakiskt riktigt bra denna gång.



Juli
Vi åkte till Vimmerby för att besöka min morbror. Tanken var även att vi skulle gå in på Astrid Lindgrens värld, men pga det dåliga vädret så uteblev det och vi åkte t o m hem ifrån Småland en dag tidigare än beräknat. Men jag älskar den smålänska idyllen och Vimmerby en definitivt en plats som jag skulle kunna bosätta mig på. Vi han även med en tur till Borås djurpark mitt i värmeböjan som var här då.

Min mage var som värst under Juli och jag åkte in och ut till sjukhuset. Fick stanna hemma ifrån jobbet och kunde mer eller mindre knappt leva. Det var fruktansvärt, ingenting hjälpte och ingen tog mig på allvar. Tillslut fick jag tips om att prova att sluta med laktos vilket var en oerhör prövning, magonten gick över direkt och jag började sedan sakta men säkert gå tillbaka till att äta laktos igen och nu fungerar det som vanligt igen.



Augusti
På 22 dagars övertid föddes han äntligen, min lilla kusin William. Den vackraste lilla pojken ni kan tänka er. Denna månaden innebar även en tur till Liserberg och karusell åkande. Vi hade jätte kul, åt vofflor och hade allmänt trevligt. Emma flyttade även hem till Sverige igen efter 2 år i USA.



September
Denna månad begav vi oss till Ullared och brännde pengar. Vi bodde tillsammans med min familj i en liten husvagn som vi hyrt då alla stugor var upptagna. Vi firade min kusin Jennifer som lägligt nog fyllde 11 när vi var där.



Oktober
Månadens centrala händelse ägde rum den fjärde. Jag och Emma begav oss till Göteborg för Ladies Night. En show med bl a Martin Stenmarck. Fanstastisk rolig, känslan och humorn som det bjöds på satt i kroppen och värmde länge.



November

Vi försökte skapa lite julstämning här hemma så hela familjen satte sig ner och bakade pepparkakor. Fast jag och lillan åt nog mest utav smeten så den egentligen bakningen fick nog Viktor stå för. William döptes och fick namnet Nick William Ojala. Samma kväll gick jag på mitt andra sexparty hemma hos Veronica.



December
Mitt lilla hjärta fyllde 2 år och blev stora tjejen. Två intensiva dagar med kalas när hon skulle firas. Hon fick jätte mycket fina presenter och hade med alla säkerhet två underbara dagar, liten har blivit stor.
Pappa fyller 50 och Tobbe 20, det firas med ett jätte stort släktkalas som verkligen var jätte trevligt. Jag förälskade mig i Richards kamera och bara några veckor senare så köper jag en egen (EOS450d). Julafton firas först hemma hos mina morföräldrar som alltid och sedan hemma hos Viktors faster. En bra julafton och Melanie var igen världens lyckligaste. Festen hemma hos Pernilla på annandagen kommer värma mig länge också, det var länge sedan en fest bjöd på så mycket feel good stämning faktiskt. Allt illamående åt sidan givetvis.



Så vad kommer man egentligen att bära med sig utav detta året. Vad kommer jag minnas när jag sitter där om 10-20 år och tänker på 2008. Vad hände egentligen det året? Det centrala kommer naturligtvis krets kring Melanie, att hon blev 2 år, hon börja på dagis vilket var ett stort steg. Våran resa till USA kommer jag aldrig glömma, inte bara för själva vitselsen utan för att jag faktiskt klarade det själv utan problem, med ett litet barn på armen. Det gav mig mycket som person och i min egna självsäkerhet, att jag faktiskt klarade det.

Sedan såklart 2008 kommer alltid att vara Williams år, det året han föddes. Helt fantastisk, och äntligen har jag en liten kusin. Kanske borde han varit här för 20 år sedan sedan, men då ingen av hans föräldrar är speciellt mycket äldre än mig vore det en omöjlighet. Men han kommer i alla fall att kunna växa upp tillsammans med min dotter och för den saken skull kanske med mina barn, vad nu framtiden har att erbjuda. Så Melanie kommer inte att vara ensam utan hon kommer att ha sina "kusiner" där på kalaset alltid.

Emma flyttade hem ifrån USA igen - äntligen. Nu känns det så avlägset att hon inte varit här jämt. Hon är en fantastik vän och en fantastisk gudmor, jag hoppas att hon stannar här hos oss nu i resten utav våra dagar. .

------------------------------------ - --

Snart är det som sagt 2009, då väntar vi på våran resa till Chile. Min släkt kommer utökas med i alla fall två små bebisar. Susanne ska ha sitt andra och min morbror Roger ska ha sitt första. Sommaren innebär jobb och till hösten har jag förhoppningsvis kommit in på Komvux och läser under den terminen upp mina betyg.

Till våren så kommer jag att söka till högskola, vad det blir ännu vet jag faktiskt inte. Det återstår att se . .

Förhoppningsvis kommer det nya året bjuda på så himla mycket mer och förhoppningsvis blir det ett fantastiskt år med mycket glädje. Men man får inte glömma att många gånger blir det faktiskt vad man gör det till . .

GOTT NYTT ÅR Kära Läsare!
C:

Du glömde skriva att du o Viktor firade 7(?) år tillsammans detta år ;)

Det är väl ganska stort, med tanke på er ålder!

Kram

maria:

gott nytt år! :)

Kommentera inlägget här: